חמישה מחבלים הואשמו ברצח דביר הי"ד

חודשיים לאחר הפיגוע הנורא בו נרצח הנער דביר יהודה שורק הי"ד, הואשמו היום חמישה מחבלים • כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת הרצח, ועבירות חמורות נוספות

חרבות ברזל 3.10.2019 | 15:10

ערכו אימונים ותצפיות התיעוד האחרון של דביר שורק הי"ד צילום: באדיבות המשפחה ומצלמת אבטחה

 

כחודשיים לאחר הרצח הנורא של דביר יהודה שורק הי"ד, הוגשו היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המחבלים קאסם אלעצאפרה, נציר אלעצאפרה, אחמד אלעצאפרה, יוסף זהור ומחמוד עטאונה, חמשת חברי החוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז ב-8 באוגוסט 2019.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת הרצח, ועבירות חמורות נוספות. מכתבי האישום עולה כי הנאשמים הקימו חוליית טרור השייכת לארגון חמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים.

ב-8 באוגוסט 2019, חברי החוליה, קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה, נסעו ברכבם סמוך ליישוב מגדל עוז. כשהבחינו ברב"ט דביר יהודה שורק הי"ד, יצא נציר מהרכב, דקר את דביר מספר פעמים בפלג גופו העליון, ולאחר מכן השניים נמלטו מהמקום. 

בתיעוד וידאו ממצלמות האבטחה, נראה דביר הי"ד דקות לפני הרצח, כשהוא יורד מאוטובוס תוך שהוא נושא ביד ימין את השקית עם הספרים שרכש בירושלים עבור הרבנים שלו. הקדוש נראה צועד ועוזב את התחנה הסמוכה לכניסה הדרומית לאפרת - לכיוון מגדל עוז. 

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים בעניינם. לקאסם אלעצאפרה מייחס כתב האישום גם פיגוע דקירה משנת 2011 בעיר באר שבע בו נפצעו שני אזרחים ישראלים.

נגד אשתו של קאסם אלעצאפרה, אינאס אלעצאפרה, הוגש ב-8 בספטמבר 2019 כתב אישום בעבירות של אי מניעת עבירה, מתן מקלט ועבירות נוספות. בית המשפט הצבאי הורה על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה.

לאחרונה חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן על צווי הריסה לבתיהם של קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה. נגד צווים אלה הוגשו עתירות לבג"ץ. העתירות יידונו ב-31 באוקטובר 2019. כמו כן, נמסרו ב-2 באוקטובר 2019, הודעות בדבר כוונה להרוס את בתיהם של אחמד אלעצאפרה ויוסף זהור. סוגיית הריסת ביתו של מחמוד עטאונה נמצאת בבחינה.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום