44 הרוגים במחאה למען הגנרל הנערץ

בעקבות הדחתו של הגנרל שנחשב בעיני רבים כמי שאחראי לסילוק דאעש מעיראק, אלפים מפגינים בימים האחרונים נגד הדחתו ועשרות מהם כבר מצאו את מותם מירי שוטרים | הם מאשימים את איראן בהדחתו של הגנרל

חדשות בעולם 4.10.2019 | 13:32

מתוך הטלוויזיה המקומית

אלפי עיראקים יצאו לרחובות במחאה על הדחתו של הגנרל עבד אל-והאב א-סאעדי - מי שנחשב בעיני רבים לאחראי על סילוק דאעש מהמדינה. הגנרל הנערץ התקשה לקבל את הדחתו והגיב, "מעדיף להיכנס לכלא מאשר לעבור לתפקיד פקידותי". ואיך איראן קשורה לכל הסיפור? ‎

עוד לפני שההפגנות בעיראק החלו ביום שלישי האחרון במחאה על המצב הכלכלי והשחיתות הממשלתית, הזעם במדינה בשיאו אחרי שהגנרל הנערץ, עבד אל-ווהאב א-סאעדי, האיש שנחשב לאגדה שהביסה את דאעש הודח מתפקידו בכוחות הלוחמה בטרור.

ההערכה היא שידה של איראן ושותפיה בעיראק הייתה בהדחתו של מי שנחשב למקורב לאמריקנים. לא בכדי בהפגנות הנוכחיות גם מניפים את תמונתו של א-סאעדי שזכה לקמפיין סולידריות חוצה מגזרים ועדות בעיראק. כך מדווח רועי קייס בתאגיד השידור 'כאן 11'.

בשעות האחרונות, שוטרים יורים לעבר עשרות מפגינים בבגדד שמפרים את העוצר שהוטל על העיר בעקבות המהומות שפרצו בשלישי האחרון, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. עד כה נהרגו 35 מפגינים במחאות שפרצו על רקע המצב הכלכלי הקשה במדינה. המשתתפים במחאות דורשים לשפר את תנאי המחיה ולמגר את השחיתות השלטונית.

מנגד כלי תקשורת בעיראק מדווחים כי מניין ההרוגים בהפגנות הנמשכות עלה ל-44 בני אדם.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום