רה"מ נתניהו שוקל להודיע לנשיא: "כשלתי בניסיון להרכיב ממשלה"

לקראת בחירות שלישיות? ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא כבר בשבוע הקרוב • המטרה: להגביר את הלחץ על חלק מהסיעות ולנסות להקים ממשלה צרה • החזרת המנדט צפויה להפוך את האפשרות של הליכה לבחירות שלישיות לתרחיש אפשרי בהחלט

פוליטי 28.9.2019 | 20:27

יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים בלבד לאחר שקיבל את המנדט מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הנותן לו אפשרות להרכיב ממשלה - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא המדינה כבר מחר, או מיד לאחר ראש השנה; ולהודיע לנשיא כי הוא כשל במאמצים להרכבת הממשלה.

מטרתו של נתניהו היא להזדרז להגיע למועד הסופי, אז הוא מאמין כי הלחץ מבחירות יוכל לשנות את ההתבצרות של חלק מהסיעות; כאשר השאיפה מבחינתו היא להגיע להרכבת ממשלה צרה עם הסיעות החרדיות והימניות.

באם המנדט אכן יוחזר לידי הנשיא, ריבלין ישוב ויזמן את הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, כדי לשמוע את המלצתן על מועמד שני שינסה להרכיב את הממשלה. הערכה היא כי הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ, שעשוי להיכשל גם הוא.

באם גנץ אכן לא יצליח, המנדט יחזור בשנית אל הנשיא - אז יינתנו כמה ימים בהם כל אחד מחברי הכנסת יוכל לאסוף חתימות, ומי שיגיע לנשיא עם 61 חתימות - יקבל את המנדט להרכיב ממשלה. באם תרחיש כזה לא יקרה, הכנסת תפוזר ואזרחי מדינת ישראל ישובו לקלפיות בפעם השלישית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום