כץ לשר החוץ הרוסי: "נדרש נסיגה מלאה של הכוחות האיראניים מסוריה"

שר החוץ נועד הלילה עם עמיתו הרוסי, שר החוץ סרגיי לברוב, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. מהמשלחת הרוסית לאו"ם נמסר כי, "השניים התמקדו במצב במזרח התיכון, ודנו בצרוך בחיפוש אחר פתרון מדיני-פוליטי לקונפליקט שם"

מדיני 26.9.2019 | 20:27

צילום: אלקסי רוזנפלד

שר החוץ ישראל כ"ץ נועד עם עמיתו הרוסי, שר החוץ סרגיי לברוב, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. מהמשלחת הרוסית לאו"ם נמסר כי, "השניים התמקדו במצב במזרח התיכון, ודנו בצרוך בחיפוש אחר פתרון מדיני-פוליטי לקונפליקט שם".

ממשרד החוץ נמסר כי, השניים דנו במצב באזור, והשר כ"ץ שב והעלה בפני לברוב את נושא האיום האיראני על ישראל והאזור. "הצעד הנדרש להחזרת היציבות הוא נסיגה מלאה של הכוחות האיראניים מסוריה והפסקת תמיכת איראן בחיזבאלללה ובארגוני הטרור שמאיימים על ישראל", אמר כץ לעמיתו הרוסי.

השניים דנו גם בשורת נושאים בילטראלים חשובים בין המדינות. כ"ץ הביע הערכה ליחסו החם של הנשיא פוטין כלפי מדינת ישראל והזמנו את עמיתו הרוסי לבוא ולבקר בישראל.

קרדיט: אלקסי רוזנפלד

אמש נפגש שר החוץ ישראל כ"ץ עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטקס קבלת פנים למשלחות האו"ם בניו-יורק. במעמד הצילום המשותף הביע הנשיא טראמפ עניין רב במצב הפוליטי בישראל ושאל את השר כ"ץ מה יהיה עם הפוליטיקה הישראלית. כץ השיב לטראמפ שהוא מקווה שתוקם ממשלת אחדות בראשות ראש הממשלה נתניהו. הנשיא טראמפ ביקש למסור דרישת שלום לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

בנוסף, בשיחתם הודה שר החוץ לנשיא על החלטתו ההיסטורית והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל וכן ברמת הגולן בריבונות ישראלית. בתגובה שאל הנשיא טראמפ את שר החוץ איזו מבין שתי ההחלטות היא המשמעותית ביותר לאזרחים בישראל. כ"ץ השיב שההכרה בירושלים היא החשובה יותר שכן היא חלק מההיסטוריה.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום