הכירו את סיפורם של שליחי 'עזר מציון' בבתי החולים

הם מכירים את בתי החולים ואת נבכיהם כאת כף ידם • שם הם עושים לילות כימים בשליחות 'עזר מציון', זמינים לכל מי שצריך ולכל מה שצריך • בקרבם – לב ענק וחם, באמתחתם – ידע וניסיון עצום, ומאחוריהם מערכת ענפה של מתנדבים ועשרות תחומי סיוע המרכיבים את מפעל החסד העצום • שליחי 'עזר מציון' בבתי החולים: "אנחנו כאן במטרה אחת – לעזור!"

בריאות 26.9.2019 | 12:47

עזר מציון

לכל מקום הוא מגיע, הלב הגדול והחם של 'עזר מציון'. בכל מקום שצריך עזרה – 'עזר מציון' נמצאים שם כדי לתת אותה מכל הלב.

המלאכים המושיעים שמסתובבים במסדרונות בתי החולים נמצאים שם כדי "להיות". לא תשמעו מהם מילים כמו 'בלתי אפשרי', 'מאוחר יותר' או 'זה לא התחום שאנחנו מתעסקים בו'. הם שם בשביל לתת כל מה שצריך לכל מי שצריך, למלא כל משאלה, להגיש כל עזרה נדרשת ולחפש מה עוד חסר לחולים ולבני משפחותיהם ובמה עוד אפשר להקל עליהם את ההתמודדות הקשה.

"אי אפשר אפילו לדמיין את בתי החולים בלעדיהם", אומרים הנעזרים ובעיניהם הערכת אין קץ.

ביקשנו מהשליחים לספר מעט על פעילותם, והם ניאותו לעשות זאת רק כדי שאולי עוד מישהו שצריך אותם ידע לפנות ויוכל לקבל את הטוב הרב שהם שואפים לתת...

רוצים לקחת חלק בפעילות הקודש של 'עזר מציון'? הכנסו לכאן>>>

שר הבריאות והרב צ'ולק בסיור בבתי חולים • קרדיט: עזר מציון

בלי הגדרות

בית חולים בלינסון פתח תקווה

איש קשר: משה ישראלי052-5808951 

"הצוות הגדול של המתנדבים שלנו מסתובב בכל המחלקות בבלינסון, דוידוף, השרון ובית רבקה, ומציע לחולים ולסובבים אותם כל מה שהם זקוקים לו. ישנם הדברים הבסיסיים כמו ארוחת צהריים יומית למלווי החולים, החלפה של ההורים על יד ילד חולה והסעות לטיפולים, אבל ב'עזר מציון' לא חושבים רק על הבסיס. המתנדבים המסורים מלווים את המשפחות לאורך כל תקופת המחלה ומגישים עזרה בלי הגדרות, עזרה שמשתנה ממקרה למקרה בהתאם לצורך, החל בדבר קטן יחסית כמו אוכל לשבת או חפצים אישיים, וכלה בליווי סביב השעון של חולים שאין להם משפחה תומכת מסביב, או של משפחות שבהם ההורים הם החולים, והילדים נשארים ללא משענת.

"הציבור שאנחנו פוגשים רחב מאוד וגם המקרים מגוונים. לא מזמן פגשנו זוג צעיר שנולד להם ילד פגוע מאוד. הם לא ידעו מה זה בית חולים. בלי שום הכנה מוקדמת הם נחתו לתוך תסבוכת ביורוקרטית מלווה בדאגת אין קץ, ואנחנו היינו שם אתם, ממש כמו הורים. ליווינו אותם לרופאים, דיברנו אתם, הגשנו להם את כל העזרה הטכנית הנחוצה והיינו בשבילם כתובת לכל צורך ובקשה.

"לצערנו אנחנו פוגשים מאושפזים בודדים רבים, והמתנדבים והמתנדבות שלנו נעשים להם כבני משפחה ממש. כבר תקופה ארוכה מאושפזת בחורה חולה מאוד שמסיבות שונות הוריה אינם יכולים לסעוד אותה. היא לא יכולה לאכול וסובלת מאוד פיזית וגם נפשית. אין לה איש סביבה. 'עזר מציון' מחיה אותה ונותן לה כוח להמשיך להתמודד במצב הלא פשוט שלה.

"ישנם גם המקרים השגרתיים שאנו פוגשים יום יום. ביום שישי שעבר, זמן קצר לפני שבת ניגש אלי אברך צעיר שבלע מחט בטיפול שגרתי אצל רופא שיניים. הוא לא העלה בדעתו ששעה לפני כניסת השבת הוא יהיה במיון, הוא לא ידע מה קורה אתו ואם הוא יספיק לחזור לביתו לפני שבת. הרגעתי אותו, עזרתי לו לברר מה קורה וארגנתי לו אוכל לשבת". 

צילה לפידות מוסיפה: "אחד הדברים שאני רואה בחוש כמה הוא מחמם את לבם של החולים והמשפחות הוא העוגות של 'עזר מציון', שהן עוגות ביתיות משובחות וטעימות, החתוכות יפה וארוזות בקופסאות אישיות שעליהן מדבקה: 'עזר מציון מחבקת אתכם'. אי אפשר לתאר מה עוגה עושה לאנשים. לעוגות מפנקות כאלו אי אפשר לסרב, ולפעמים בעוד אני מדברת עם בני המשפחה לא נותר מהן פירור... הייתי אצל אישה חולה שלא כל כך האירה פנים, אבל את העוגות הכרחתי אותה לקחת: 'קחי, שיהיה לילדים', אמרתי לה. מאוחר יותר היא התקשרה אלי ואמרה: 'את לא יכולה לתאר את ההתרגשות שגרמו העוגות האלו לילדים. כל ילד היה בטוח שזה מתנה אישית ממני בשבילו'".

מתנדבי עזר מציון בבתי החולים • קרדיט: עזר מציון

ישר מהלב

בתי החולים בירושלים

איש קשר: ד"מ  052-2677797

"אנחנו, השגרירים של 'עזר מציון', לא עובדים לפי שעות. אין שום סבכי ביורוקרטיה בדרך אלינו, ואין הגדרות עזרה – אנחנו עובדים ישר מהלב! אני נותן לאנשים את המספר האישי שלי ואומר להם: כל מה שאתם צריכים אתם יכולים לבקש, אל תהססו להתקשר. אנחנו מקבלים פניות מכל הסוגים, גם כאלה שאינן קשורות ישירות למיטת החולה. אנחנו מציעים למשפות ארוחות חמות ומתנדבים, ובמקרים של מחלות ממושכות אנחנו עוזרים גם בתוך הבית, בחונכות לילדים, בעזרה נפשית, בהכוונה ליועצים ועוד.

איך מגיעים אליכם?

"יש חולים או מכרים של חולים שיוצרים אתנו קשר, ואנחנו מגיעים אליהם לבית החולים ישר למיטה, ואת האחרים אנחנו פוגשים תוך כדי סיור. עם כל משפחה חדשה אנחנו משוחחים, ממששים את הדופק, שומעים את הצורך ומציעים את העזרה".

אפשר לשמוע סיפור מרגש שאירע לכם לאחרונה?

"סיפור?" הוא צוחק, "אתמול נפגשתי עם משפחה וזכיתי להיות להם לעזר! זה הסיפור השגרתי ביותר והמרגש ביותר, כי כל מקרה הוא סיפור מרגש וכל פגישה עם משפחה שמרגישה נוח לפנות אלינו ולזכות אותנו לעזור לה – היא סיפור מרגש.

"יש דבר אחד שאני חוזר ואומר לחולים", הוא מסיים, "כאשר תבריאו בעזרת ה' אל תשכחו להצטרף למערך המתנדבים כדי שהחסד יוכל להמשיך. חסד הוא גם מילה טובה, חסד הוא גם לעמוד ליד משפחה אובדת עצות או מתוחה בבית חולים, ולהיות שם בשבילה. בתחילת דרכי הרגשתי לפעמים לא נוח 'להידבק' אליהם, אבל מהר מאוד למדתי שגם לעמוד ליד משפחה שעברה תאונת דרכים קשה ולשמוע מהם את הסיפור – זה כבר חסד גדול".

 

רוצים לקחת חלק בפעילות הקודש של 'עזר מציון'? הכנסו לכאן>>>

שרק יהיה בריא • קרדיט: עזר מציון

כל מה שצריך

בית חולים איכילוב

איש קשר: מנחם דרך 052-2593300

"חלק גדול מהמשפחות שנעזרות בנו קיבלו את הכתובת שלנו ממערך הייעוץ הרפואי של 'עזר מציון'. יש גם אנשים ששומעים עלינו מחברים ופונים אלינו, ויש אלו שאנחנו פונים אליהם. חלק גדול מהעזרה שאנו מגישים מופנה לזקנים עריריים, ואצלם למעשה הקשר הרפואי נעשה דרכנו.

"הדבר הראשון שאנחנו מציעים הוא שיחה – עזרה נפשית, וכמובן מערך של עזרה טכנית הפועלת באמצעות עשרות מתנדבות שיושבות ליד ילדים חולים מסביב לשעון, כולל שבתות וחגים, ומשחררות את ההורים הביתה, אל ילדיהם האחרים. כשאחד ההורים חולה או כשילד חולה מאוד וההורים מרותקים אליו אנחנו עוזרים גם בבית, באוכל, בחונכות ובכל מה שצריך.

"אנחנו מפעילים קפיטריות במחלקות ובמרפאות קשות כמו מרפאת עיניים, שהשהייה בה קשה מאוד. מתנדבות מסורות מגישות שם תה, קפה, שתייה קרה ועוגות. הן מרגיעות את הרוחות ומשרות אווירה שלווה ורגועה. יש להן השפעה בלתי רגילה על אנשים. אם רק נדמה לאי מי מהצוות שהן מאחרות, מיד אני מקבל שיחת טלפון במטרה לברר מדוע יש עיכוב.

"תחום נוסף שבו אנו זוכים לסייע רבות הוא ההסעות, האמבולנסים והציוד הרפואי המושאל לחולים חינם. ברגע שיש בקשה של רופא להעביר חולה היא נענית במהירות ובאחריות. היום בבוקר קיבלתי בקשה ממנהל מחלקת אורתופדיה אונקולוגית להסיע חולה מתל אביב לחיפה, ובצהריים החולה כבר היה באמבולנס בדרכו לחיפה. הרופא יצא מגדרו ושיבח את היעילות הרבה של 'עזר מציון'.

"השבוע היה פה חולה שעבר ניתוח ראש להוצאת גידול. לאחר הניתוח עמדו לפניו עשרה ימים נוראיים של ספקות והמתנה מורטת עצבים עד שתגיע תשובת הפתולוגיה. המשפחה והסובבים אותו היו על סף קריסה נפשית. הם לא היו מסוגלים להמשיך בהמתנה המייסרת. עשינו מאמצים גדולים, ולאחר שלושה ימים כבר הייתה בידיהם התשובה הטובה: הגידול שפיר, בחסדי שמים".

לסיום מבקש דרך להוסיף כמה מילים: "נכון שיש לנו מתנדבים רבים, אבל עדיין אנחנו זקוקים מאוד למתנדבים ולמתנדבות נוספים. על פי הסטטיסטיקה, אשפוזי ילדים ארוכים יחסית, ואשפוז של ילד שמרתק אליו את ההורים במשך חודש ימים משבש את סדרי המשפחה מהיסוד. נשים שנמצאות על יד הילדים החולים עוזרות למעשה לכל המשפחה, ואנו זקוקים להן מאוד!"

חלק מהצוות

בית החולים שניידר

איש קשר: יומי דז'יאלובסקי 052-8728336

"אני נציג של 'עזר מציון' בכל המחלקות בבית החולים שנידר", מציג יומי דז'יאלובסקי את עצמו. "אנחנו כאן כבר למעלה מעשרים שנה. זה הבית שלנו. אני מסתובב עם תג של בית חולים שניידר, וכולם רואים אותי כחלק מהצוות. כל אנשי בית החולים, מההנהלה ועד המנקים, מכירים ומעריכים את העזרה של 'עזר מציון'. תגיעו למסדרונות ותבדקו: המילים 'עזר מציון' מדליקות את העיניים של כל רופא, אחות, עובדת סוציאלית או כל בעל תפקיד אחר. בזכות הקשר הטוב שלנו עם כל הצוות, קל יותר להניע דברים, ובאמת אחד הדברים המשמעותיים שאנחנו עושים כאן הוא הליווי הרפואי, שבזכות היכרותנו עם הרופאים נעשה ביעילות ובנעימות.

"אבל לא רק בזה מסתכמת העזרה. עכשיו אני פה, במיון, מחלק עוגות עם המתנדבים המסורים שלנו. אנחנו עוזרים למשפחות מכל העדות, החוגים והמגזרים. לא משנה מי ומה, אנחנו נמצאים כאן לעזר. כשבאמצע הבוקר מגיע למיון ילד ממוסד הלימודים, מתנדבים מסורים נמצאים אתו עד שההורים שלו מגיעים. המתנדבים מרגיעים אותו, דואגים לו לאוכל, לשתייה ולכל מה שהוא צריך ומסייעים בכל מה שאפשר.

"במקרים של אשפוז אנחנו מעניקים אוזן קשבת, ארוחות חמות, ובעצם – הכול. כולם יודעים שיש בבית החולים נציג של 'עזר מציון', והוא מוכן לעזור בכל קושי או בעיה. גם כשחלילה ילד נפטר, אנחנו שם לעזור, מסדרים את הליכי הקבורה ונמצאים עם המשפחה בשעות הקשות.

"הייתה פה נערה בת חמש עשרה שהייתה צריכה להתחיל טיפולים כימותרפיים והיא ישבה ובכתה ללא הפסקה. כשהרופאה קראה לי, לא ידעתי מה לחשוב... לכן הופתעתי מהבקשה שלה: 'תסדרו לה פאה'. הנערה הייתה בטראומה קשה מנשירת השיער הצפויה בעקבות הטיפולים, ולא הסכימה בשום אופן להתחיל בטיפול בטרם יש לה פאה. צילמנו אותה, שלחנו את התמונה לפאנית, ובתוך שעה וחצי הייתה לה פאה מוכנה, והיא התחילה את הטיפול.

מילה לסיום?

"אני מאחל לכולם רק בריאות, ומוכן בכל לב להיות כאן חסר תעסוקה..."

מכתב הרבנים למען 'עזר מציון' • קרדיט: עזר מציון

מאות פניות

בית החולים תל השומר

איש קשר: אלי ברונר 052-2659794

"אנחנו מסתובבים בכל המחלקות ועוזרים לכל אחד באשר הוא. מי שבעיקר זקוק לנו הם חולי סרטן. אנחנו באים לבקר אותם ורואים מה הם צריכים – הסעות, אוכל או כל דבר אחר. אנחנו מדברים עם החולים, מתקשרים עם הרופאים ועוד. מאות שיחות ביום מגיעות אלינו, ובסייעתא דשמיא אנו זוכים לסייע מכל הלב.

"כל עזרה שאנו מצליחים להגיש, כל דבר שאנו זוכים להקל בו על החולים ועל המשפחות ממלא אותנו סיפוק. דבר נוסף ש'עזר מציון' עושה למען חולים הוא אירועים שבשל הנסיבות העצובות נערכים בתוך בית החולים. כמה מרגש לארגן בתוך בית החולים חגיגת בר מצווה לילד חולה, ולראות שהצלחנו לשמח אותו ואת משפחתו".

מה שתבקשו

בית החולים אסף הרופא

איש קשר: נתי שפיגל 052-5222261

"אנחנו מקבלים פניות מכל אזור המרכז ומשתדלים לעזור לכל אחד ואחד על הצד הטוב ביותר. אין לנו רשימה סגורה של תחומי עזרה, אלא אנחנו מתאימים את העזרה לכל מקרה ונערכים בהתאם לבקשה – הסעות, החלפה של בני המשפחה ליד החולה, שיחה עם הצוות או כל דבר אחר שהחולה או בני המשפחה זקוקים לו. יש לנו קשר עם כל הצוות המקומי, וכך בס"ד אנחנו זוכים לסייע באופן מושלם.

"ב'עזר מציון' עוזרים לכל עם ישראל", אומר נתי בחום, "הייתה משפחה שפנתה אלי בטלפון. עד היום אינני יודע מי הם ואיך הם נראים. קרובת משפחה ערירית שלהם הייתה מאושפזת אצלנו, והם ביקשו שנארגן מתנדבות שישבו לידה. הקשר של המתנדבות המסורות עם החולה הערירית נמשך למעלה מחצי שנה, עד שהיא נפטרה, לצערנו.

"אם צעירה שבעלה נפצע בפיגוע ביקשה שנשלח מתנדבות שישמרו על התינוקת שלה, כדי שהיא תוכל להיכנס לבעלה שהיה בטיפול נמרץ.

"לפני כשנתיים התקשרה אלי בחורה מבוגרת וסיפרה שרב חשוב הורה לה לקבל עליה לעסוק בחסד יוצא מגדר הרגיל וכך תזכה לישועה יוצאת מגדר הרגיל. מיד עלה בדעתי רעיון בשבילה. בדיוק באותו זמן חיפשתי מתנדבת שתישן בלילות על יד אישה מבוגרת ובודדה שהייתה מאושפזת. אין ספק שלא קל ולא נחמד להעביר לילות על כיסא בבית חולים, אבל הבחורה התלהבה, שהרי הרב אמר לה לעשות משהו מיוחד. היא עשתה זאת לא פעם ולא פעמיים, במסירות גדולה מאוד, וברוך השם ראתה ישועה".

מעטפת חמה

כלל בתי החולים במחוז צפון

איש קשר: משה חרש 052-7632030

"התפקיד החשוב ביותר של נציגי 'עזר מציון' בבתי החולים הוא להעניק מעטפת חמה לחולים ולמלוויהם. אנחנו מרגיעים אותם, משוחחים אתם ומעניקים להם תחושת ביטחון. הם יודעים שאנחנו מכירים את הרופאים ונפנה אותם לטיפול הטוב והמתאים ביותר בעבורם. אנחנו שואלים אותם אם הם זקוקים לאוכל, למקום לינה או לכל צורך אחר ומשתדלים לעזור להם בצורה הטובה ביותר.

"בתוך בית החולים אנחנו מעניקים: משמרות על יד חולים, נסיעות, קפיטריות, פרויקט חצות, פעילות במחלקות, תומכת רווחה ועוד, אבל המעטפת יוצאת מתחומי בית החולים ועוטפת את החולים והמשפחות גם בבית – בעזרה ביתית, בארוחות חמות הנשלחות לבתי המשפחות, בשמרטפות, בחונכות ועוד ועוד. אנחנו מאמצים את המשפחות ומלווים אותן כל עוד הן זקוקות לנו".

"לא מזמן פנו אלי הורים לילד בן שנתיים שאחות ערנית בטיפת חלב הסבה את תשומת לבם לבליטה קטנה על יד האוזן שלו. מאחר שהתפתחות האוזניים קשורה להתפתחות הכליות, הם נשלחו לאולטרה-סאונד כליות, ואבחנת הרופא שלהם הייתה שאחת הכליות קטנה ואינה מתפתחת.

"חרדים ודואגים הם פנו אלי, ואני הפניתי אותם לנפרולוגית ילדים. הרופאה המליצה לערוך בדיקת אולטרה-סאונד נוספת, בבית החולים, והבדיקה השנייה אכן שינתה את התמונה לחלוטין. התברר ששום כליה אינה קטנה, אלא כליה אחת גדולה יחסית, אך זהו ממצא שגרתי ולא מדאיג. סיפור זה ממחיש כמה חשוב לפנות לרופא המתאים בכל בעיה, ואכן זהו אחד התחומים שאנחנו מסייעים בו רבות.

"עם זאת", מבקש חרש להוסיף, "תמיד אני אומר לאנשים שהציבור שלנו צריך לתת אמון מלא במערכת הרפואית. יש לנו רפואה מצוינת! אני מוצא את עצמי שוב ושוב מרגיע שהרופאים מצוינים ומעולים, ומבקש: 'תנו בהם אמון'!" 

מענה מקיף גם בדרום

בית החולים 'סורוקה'

איש קשר: יעקב צ'ולק 054-7653075

"המעטפת של 'עזר מציון' עוטפת בחום גם את תושבי הדרום. מאז שנכנסנו לבית החולים סורוקה אנו זוכים לסייע לציבור גדול שמאושפז שם. משפחות החולים מקבלות מאיתנו את כל המעטפת, כולל סיוע מול הצוות הרפואי, משמרות, קפיטריה, סנדוויצ'ים ועוד, וכן העזרה הנדרשת בבית מבחינת ניהול הבית, שמירה על הילדים, ארוחות למשפחה ועוד. אי אפשר לתאר את האור שנדלק בעיניים של חולה או בן משפחה, שהולך לאיבוד במסדרונות האין-סופיים של בית החולים, ופתאום פוגש אח יהודי שמתעניין בו, שתומך בו, שמספק לו את הצרכים הבסיסיים שנמנעים ממנו בשל המצב, ובעיקר מפיח בו את התקווה שעוד מעט, עוד מעט ממש, הניסיון הזה יהיה מאחוריו".

ל'עזר מציון' יש היום קשרים עם כל בתי החולים בארץ. מחלקת הייעוץ וההכוונה הרפואיים עומדת הכן לכל פנייה, ובעזרת השם יכולה לסייע רבות!

אכן, 'שגרירים', אנו חושבים לעצמנו כשאנו מסכמים את סבב השיחות הזה; שגרירים של 'עזר מציון' בבתי החולים, שגרירים של עם ישראל בעשיית חסד במלוא מובן המילה, ושגרירים נאמנים להביא את הגאולה.

רוצים לקחת חלק בפעילות הקודש של 'עזר מציון'? הכנסו לכאן>>>

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום