טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "לא נסבול שנאה אנטישמית כלפי ישראל"

נשיא ארצות הברית נאם בעצרת הכללית בניו יורק, ואמר כי, "אסור לתת לאיראן לפתח נשק גרעיני לעולם - כל המדינות חייבות לפעול ביחד נגד איראן". עוד הוסיף: "מדינות המזה"ת חולקות אינטרסים דומים, חשוב שישראל תייסד יחסים עם שכנותיה"

מדיני 24.9.2019 | 19:09

ארכיון | אמיר לוי, פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, למצב מול איראן ואמר כי היא מאיימת על שלום העולם. "לכל האומות יש חובה לפעול נגד איראן", אמר הנשיא, "שום מדינה אחראית לא צריכה לסבסד את שפיכת הדמים של איראן. כל עוד ההתנהגות המסוכנת של איראן תימשך, הסנקציות לא יוסרו, הן יהודקו".

טראמפ הגדיר עם איראן כ"אחד האיומים הגדולים ביותר" והסביר כי, "לא רק שהמשטר הזה הוא המממן מספר 1 בעולם של טרור, אלא גם מערער את היציבות בסוריה ובתימן, ומנסה לפתח נשק גרעיני. לא נאפשר לזה לעולם לקרות. הטלנו סנקציות כלכליות ברמה הכי חמורה על המשטר האיראני והן יוחמרו אם איראן לא תשנה את דרכה".

"במשך 40 שנים העולם הקשיב לטענות של השלטון באיראן על הבעיות שהם עצמם יצרו. בשנה שעברה המנהיג העליון אמר שישראל היא גידול סרטני שצריך להסיר", הוסיף הנשיא והתייחס ליחסי איראן-ישראל, "ארצות הברית לא תהיה סבלנית לשנאתה האיראנית לישראל, שמטרתה להסיח את הדעת מההפרות האיראניות".

הנשיא אמר עוד כי יש הבנה גוברת בקרב מדינות המזרח התיכון שיש להילחם בקיצוניות ולנרמל את היחסים בין ישראל ושכנותיה. "סוף סוף מדינות המזרח התיכון מחפשות פתרון כלכלי. לכן צריך לפעול לנורמליזציה בין ישראל לשכנותיה. רבים מחברינו היו בעבר אויבים. אנו מחפשים ידידות ולא עימותים. רק אמיצים מחפשים שלום".

טראמפ הדגיש בנאומו: "אזרחי איראן זכאים לממשל שיביא לסיום השחיתות, לא כזה שיגנוב את כספם כדי למממן טבח ומוות בעולם. הגיע הזמן שמנהיגי האיראן יפסיקו לאיים על מדינות אחרות, ויתמקדו בבניית מדינתם". עוד הוסיף כי, "מנהיגים חכמים שמים את טובת האזרחים של המדינה שלהם קודם".

העצרת כללית ה-74 של האו"ם נפתחה היום במטה הארגון בניו יורק בשעה 16:00 (שעון ישראל), וינאמו בה מנהיגי המדינות החברות בו. בהמשך היום ינאם נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שידבר על נושא הברקזיט. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג ייעדרו מהעצרת. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייעדר מהעצרת נוכח הפלונטר הפוליטי, ובמקומו ינאם ביום חמישי שר החוץ ישראל כץ.

כמדי שנה, ברזיל הייתה הראשונה לקבל את הבמה בכינוס, והפעם ייצג אותה הנשיא החדש ז'איר בולסונרו, שאמר כי יש מדינות שנוקטות נגד ברזיל גישה קולוניאליסטית ולא מכבדת הנשענת על שקרים המופצים בתקשורת. בנאומו הודה נשיא ברזיל לישראל על הסיוע ששלחה לטיפול בשריפות באמזונס, ואמר כי מצא בישראל שותפה מוצלחת בתחום הטכנולוגיה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פתח את מושב העצרת הבוקר עם נאום בו התייחס ל"מצב העולם". בדבריו מתח ביקורת על מדינות שלא עמדו בהסכמים קודמים עם האו"ם, והתייחס ל"מתיחות בין שתי הכלכלות החזקות בעולם" – מבלי לציין את ארה"ב וסין במפורש. "עלינו לעשות הכל כדי לאחות את השברים, ולשמר על מערכת כלכלית עולמית אשר עומדת בחוקי המשפט העולמיים", אמר.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום