גנץ ונתניהו מסרבים להיפרד מהשותפים: "לא נוותר על ההובלה"

התרגשתם מהתמונות הערב? השמחה היתה מוקדמת והדרך לממשלת אחדות עוד ארוכה, אם בכלל. לאחר הפגישה, גנץ כתב לחברי סיעתו: "אין לי כוונה לוותר על הובלתנו" | מאידך גם נתניהו חייג לראשי סיעות הימין ועדכן אותם כי הוא מחויב להסכם עמם

פוליטי 23.9.2019 | 23:52

בני גנץ בכניסה לבית הנשיא | הדס פרוש, פלאש 90

לאחר הפגישה הדרמטית בין ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו לבין יו"ר 'כחול לבן' חבר הכנסת בני גנץ, שני הצדדים מתבצרים בעמדתם, כאשר יו"ר 'כחול לבן' מבהיר לחברי סיעתו כי אין בכוונתו לוותר על הובלת 'כחול לבן' בראשות הממשלה.

גנץ, כתב הערב לחברי הסיעה בתום הפגישה, "פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו. בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו".

"הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו", הבהיר גנץ שהוסיף כי "עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".

גם בליכוד הודיעו כי הם מתבצרים בעמדתם, להצטרף כגוש ימין לממשלת האחדות, שבליכוד הודיעו כי ראש הממשלה נתניהו עדכן טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ: "ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן", והוסיף לומר להם, "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם".

עדות נוספת לכך שהפלונטר עוד רחוק מסיום, גורם ב'‎כחול לבן' אומר לראש הדסק הפוליטי ב'כאן' יואב קרקובסקי, לאחר הודעת ‎נתניהו לחבריו במחנה הימין: "ביבי מרמה. מושך לבחירות שלישיות בכל הכוח. הרי הוא יודע שלא נשב עם ליצמן וסמוטריץ׳ ובטח לא איתו כראש ממשלה. הדיון הוא לא מי יהיה ראש ממשלה ראשון".

ניתן להבין מהדברים שאותו גורם הוא אולי יאיר לפיד שנופש בימים אלה בפריז בירת צרפת וידוע כמי שמוביל את הקו האנטי חרדי - דתי בהנהגת 'כחול לבן'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום