תכנית המאה תפורסם? שליח טראמפ למזה"ת ייפגש עם נתניהו ועם גנץ

בכירים ישראלים אמרו כי מטרת ביקורו של השליח האמריקני למזרח התיכון היא לבחון אם קיימים תנאים לפרסום תוכנית השלום האמריקנית - חרף תוצאות הבחירות בישראל. לפני כשבועיים הודיע גרינבלט כי הוא פורש מתפקידו כשליח הממשל למזה"ת

מדיני 19.9.2019 | 15:18

אהרון קרון, פלאש 90

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שהודיע כי יפרוש בקרוב מתפקידו, צפוי להגיע היום (שלישי) לישראל. כך דווח לראשונה בחדשות 13. הוא מתכוון להיפגש מחר במהלך ביקורו, הכולל גם אירועים פרטיים, עם המועמדים המובילים להרכבת הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, וישוחח עמם על תוכנית השלום של הממשל.

דוברות ראש הממשלה נתניהו אישרו ל"הארץ" כי השניים אכן צפויים להיפגש. אולם דוברו של גנץ מסר כי הוא "ישמח להיפגש עם כל נציג של הממשל האמריקאי לכשתתקבל פנייה כזו". גורמים ישראלים הוסיפו כי מטרת הביקור עדיין איננה לפרסם את התוכנית, אלא "להמשיך לבחון" מתי כדאי יהיה לפרסם אותה.

ההערכה היא שגרינבלט יבחן האם בשלה העת לפרסם את התוכנית. בממשל שוקלים לפרסם התוכנית עוד לפני הקמת הממשלה כדי להשפיע על המו"מ הקואליציוני ולהבטיח שיהיו הסכמות בנוגע לקידומה.

לפני כשבועיים הודיע גרינבלט, שעומד בשנתיים וחצי האחרונות מאחורי הכנת עסקת המאה, כי הוא פורש מתפקידו כשליח הממשל האמריקני למזרח התיכון. גרינבלט (52), יהודי אורתודוקסי, מונה לתפקיד לאחר בחירתו של דונלד טראמפ ב-2016 לנשיא ארצות הברית. עם זאת, גורם רשמי בממשל בארצות הברית מסר אז כי גרינבלט ימשיך ללוות בתקופה הקרובה את תוכנית השלום האמריקנית.

יומיים לאחר פרישת גרינבלט הממשל הודיע כי יורשו בתפקיד יהיה אבי ברקוביץ' – בן 30 בלבד ומי שהיה עד כה יד ימינו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום