נדחתה בקשת הפלסטינים להצטרף לאיגוד הדואר העולמי

לפני מספר חודשים הגישה הרשות הפלסטינית בקשה להצטרף אל איגוד הדואר העולמי, כחלק מהניסיונות שלהם לקבל הכרה בינלאומית. ביום שישי האחרון נדחתה בקשתם • השר כ"ץ בירך על ההחלטה

מדיני 15.9.2019 | 13:59

ניצחון דיפלומטי ישראלי איגוד הדואר העולמי צילום: UPU

 

ב-27 למרץ השנה הגישו הפלסטינים בקשה רשמית להצטרף לאיגוד הדואר העולמי UPU. אתמול (שישי) נדחתה הבקשה הפלסטינית, לאחר שלא הצליחו להשיג את הרוב הנדרש לאישורה.

ההצטרפות ל-UPU של מדינות חברות באו"ם היא אוטומטית, לכן כל המדינות (192) חברות בו. על פי כללי הארגון, הצטרפות של "מדינה שאיננה חברה באו"ם" מחייבת תמיכה של 2/3 החברות, כלומר 128 מדינות.

הבקשה הפלסטינית להצטרף נשלחה למדינות החברות בתחילת אפריל וניתנו להן ארבע חודשים להשיב. מדינות שלא משיבות לבקשה, נחשבות אוטומטית כנמנעות.

משרד החוץ הישראלי הפעיל קמפיין מול המדינות החברות בארגון, שמנע מהפלסטינים להשיג את הרוב הנדרש להצטרפות.

ביום שישי התקבלו התוצאות הרשמיות: 56 מדינות תמכו בבקשה, 7 מדינות התנגדו ו-23 נמנעו. 106 מדינות לא השיבו ולכן נספרות כנמנעות. לסיכום, הפלסטינים השיגו פחות ממחצית מהקולות שהיו דרושים להם כדי להתקבל, ועל כן בקשתם נדחתה.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על דחיית הבקשה הפלסטינית והדגיש כי מטרתם האמיתית של הפלסטינים מההצטרפות לארגונים בינ"ל, היא לעקוף את הצורך לחדש את המו"מ עם ישראל, ולהשתמש בחברות כדי להסיט את סדר היום המקצועי של אותם הארגונים ולתקוף את ישראל. לא נאפשר זאת!" אמר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום