ועדת הבחירות: לא ניתן לנתניהו להיפגש עם השופט מלצר

נשיאות ועדת הבחירות החליטה ברוב של 3 קולות לדחות את בקשתו של נתניהו להיפגש עם יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר ומנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס

פוליטי 15.9.2019 | 12:01

יונתן זינדל, פלאש 90

נשיאות ועדת הבחירות החליטה ברוב של 3 קולות לדחות את בקשתו של נתניהו להיפגש עם יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר ומנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס כדי לדון בפרסומים שהמשטרה לא בדקה התלונות על זיופים בבחירות.

ועדת הבחירות היא גוף פוליטי המורכב מנציגי המפלגות ובהן כחול לבן, ש"ס, העבודה והליכוד. ח"כ דוד ביטן המייצג את הליכוד בועדה, תמך בהצעה לקיים פגישה.

אתמול הודיעו בוועדת הבחירות כי כשעה אחרי צאת השבת פנה ח"כ ביטן למנכ"לית הועדה אורלי עדס וביקש ממנה לקיים פגישה בין נתניהו לבין מלצר. מלצר קבע כי הפנייה תובא להכרעת נשיאות ועדת הבחירות המרכזית.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ קרא לוועדת הבחירות שלא להיענות לבקשה, כיוון שלדבריו מדובר בספין פוליטי בניסיון לייצר דה-לגיטימציה לעבודת הפיקוח על הבחירות, לקראת ויכוח לאחר מערכת הבחירות בו יטענו בליכוד שהבחירות נגנבו.

בימים האחרונים מתריע נתניהו בכלי התקשורת מפני גניבת הבחירות, לאחר שלדבריו נודע לו (באמצעות תחקיר של קלמן ליבסקינד במעריב) כי המשטרה לא חקרה את הבעיות שהתעוררו במערכת הבחירות לכנסת ה-21.

יחד עם זאת ,יצוין שועדת הבחירות אינה גוף בעל סמכויות חקירה וכי הם העבירו 5 קלפיות לחקירה פלילית מיוזמתם. באשר לטענות של הליכוד על בעיות נוספות בקלפיות, הועדה טענה שמדובר בבעיות "לא מהותיות" והעבירו 29 קלפיות נוספות לבירורים במשטרה. מדובר ב-34 קלפיות סך הכל, כאשר בבחירות הקודמות הציבור הצביע ב-10,700 קלפיות ברחבי המדינה.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום