סקר אחרון: החרדים 15 - איווט ליברמן 9

על פי חוק תעמולת הבחירות, החל מהערב כבר ייאסר לפרסם סקרים, כך שהסקר הנוכחי הוא ככל הנראה האחרון בהחלט ותוצאותיו, דרמטיים בעיקר עבור גוש השמאל, אך גם לא מביא בשורה מרנינה במיוחד לגוש הימין, שכן לנתניהו עדיין אין 61 ממליצים 

פוליטי 13.9.2019 | 09:32

'העבודה' בקרב חייה תעמולת בחירות ש"ס ויהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

סוף השבוע הזה הוא האחרון לפני הבחירות והמשמעות על פי החוק היא שזהו היום האחרון שבו מותר לפרסם סקרים. אי לכך, הסקר האחרון במערכת הבחירות הנוכחית, הוא ככל הנראה הנוכחי אותו ערך מכון סמית' בניהולו של רפי סמית עבור 'רדיו 103FM' ועיתון 'מעריב'.

האם הסקר הזה, יהיה המדויק ביותר? ימים יגידו, איך בינתיים הוא ומציג כמה שינויים דרמטיים, שעשויים להכניס ללחץ שתי מפלגות - אחת מכל גוש.

על פי הסקר, גוש הימין מגיע ל-57 מושבים בבחירות הקרובות, אך עדיין בנימין נתניהו לא יכול להרכיב ממשלה. מאידך, גוש השמאל-מרכז יחד עם המפלגות הערביות מגיע ל-54 מושבים. במרכז, ממשיך לשבת עם המפתח ביד - אביגדור ליברמן, שמפלגתו מקבלת בסקר 9 מושבים בכנסת הבאה.

בקרב בין המפלגות הגדולות מובילה 'הליכוד' בהפרש של מנדט אחד מול 'כחול לבן'. 33 למפלגת השלטון מול 32 מושבים למפלגה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד.

שינוי דרמטי נרשם בתוך גוש השמאל, כאשר מפלגת 'העבודה-גשר' נחלשת וקרובה יותר מאי פעם לקו האדום - אחוז החסימה, עם 4 מושבים בלבד. גם 'המחנה הדמוקרטי' יורד בהדרגתיות ונחלש מ-7 מושבים בשבוע שעבר ל-6 בלבד בסקר השבועי של מכון סמית'. מגמה שמסתמנת מן הסקר, כי הניסיון של שתי מפלגות השמאל לפנות אל הקול הערבי לא ממש צלח, שכן במקביל לירידה שלהן, הרשימה הערבית המשותפת רושמת דווקא עלייה מרשימה של שלושה מושבים מתשעה בשבוע שעבר ל-12 מושבים בסקר הנוכחי.

עם זאת בקרב מפלגות הימין, לא נרשמו תזוזות כלל: מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד שומרת על כוחה ביציבות עם 9 מושבים, ש"ס עם 8 ו'יהדות התורה' עם 7. מתחת לקו אחוז החסימה בולטת עדיין 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, עם נתון שיא בסדרת הסקרים של מכון סמית' עבור רדיו 103FM ועומדת על 2.9 אחוזים.

מהסקר עולה עוד כי 14 אחוזים מהנשאלים טרם החליטו למי יצביעו בבחירות הקרובות. כ-66 אחוזים מהנשאלים הצהירו כי אין בכוונתם לשנות את הפתק שאותו שלשלו לקלפי בבחירות לפני כחצי שנה.

ממכון סמית' מוסיפים להסביר על תוצאות הסקר, "סקרים בעבר הראו שכמעט 1 מכל 7-6 ישראלים מחליט ביומיים-שלושה האחרונים למי להצביע ועדיין לא ברור מה תהיה הדינמיקה של הימים הקרובים עד ליום הבחירות". על פי המכון, בכל אחת מ־5 מערכות הבחירות האחרונות הייתה דינמיקה אחרת. המסקנה המתבקשת: גם מהסקר האחרון רף המתח לקראת תוצאות האמת נותר גבוה מאוד".

יצוין כי הסקר בוצע בימים רביעי וחמישי על פי שיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וריאיונות טלפוניים בשעות היום והערב בקרב 603 איש/ה שענו בפועל, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 4 אחוזים, ושיטת הדגימה היא אשכולות דו-שלבי (מספר המתבקשים להשתתף עמד על 3,497 בני אדם).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום