מלצר לדובר נתניהו: "לא מקובל מה שעשית אתמול, תזהר בציוצים"

הדברים נאמרו במהלך הדיון בו החליט יו"ר ועדת הבחירות שלא לקבוע בזיון כלפי הליכוד בשל שידור הצהרת ראש הממשלה אמש על הכוונה לספח את בקעת הירדן • השופט מלצר אמר כי אכן חלק מהדברים של נתניהו שבהם צפה היו בעלי ערך חדשותי, אך נזף בדוברו של נתניהו

פוליטי 12.9.2019 | 21:36

פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, החליט להימנע ממתן פסיקה של בזיון בית המשפט כלפי הליכוד בשל שידור הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על הכוונה לספח את בקעת הירדן. מלצר כפה למעשה על הצדדים - סיעת כחול לבן שדרשה פסקה על ביזיון והליכוד - הסדר פשרה שלפיו הליכוד ודובר ראש הממשלה יונתן אוריך יתנצלו על המקרה, יתחייבו שלא לחזור על כך עד הבחירות וכן יקבלו קנס שיקבע השופט.

כחול לבן טענו בתביעה נגד נתניהו, דוברו יונתן אוריך וכלי התקשורת ששידרו את האירוע כי הפרו את הצו שקבע מלצר לפני השידור בכך שההצהרה הכילה דברי תעמולה ולא חדשות, בניגוד לתצהיר שמסר אוריך לשופט מלצר. זה היה תצהיר כוזב ומדובר באירוע תעמולה שהוכן מראש.

אוריך אמר בדיון כי העמדה העקרונית שמסר קודם לכן עומדת בעינה, שכן זו הייתה הצהרה מדינית היסטורית ובעלת השלכות בינלאומיות שרק חלקן הגיעו לציבור. לדבריו המסגור התקשורתי היה מדיני ולא של תעמולת בחירות.

עם זה, הבהיר אוריך כי כשהוגשה התגובה לא היה בהצהרה שום משפט בעל אופי פוליטי, אלא שבין 16:30, מועד הגשת התגובה לוועדת הבחירות, להצהרה עצמה ששודרה, הוסיף ראש הממשלה בשידור חי על הדוכן דברים שאינם תואמים את התגובה שהוגשה. "75% מהדברים היו בעלי ערך חדשותי חשוב והיתר היו קשורים יותר לבחירות", לדברי אוריך. הוא ביקש להתנצל על כך - ועל ההבדל מההצהרה המקורית.

השופט מלצר אמר כי אכן חלק מהדברים של נתניהו שבהם צפה היו בעלי ערך חדשותי, אך נזף באוריך: "לא מקובל מה שעשית אתמול, גם עניין התגובה לוועדה וגם הציוץ שכתבת שאתה "מתגעגע" אליי, זה הליך כמו משפטי, תיזהר בציוצים".

מלצר המשיך בבקשה להרגיע את הרוחות ודרש התחייבות שדבר כזה לא יחזור על עצמו. אוריך ונציג הליכוד הסכימו אך דרשו כי גם המפלגות האחרות ייקחו על עצמן התחייבות דומה. הדיון גלש לפסים סוערים כשבליכוד הטיחו באנשי כחול לבן - אתם זה התקשורת, פותחים לכם מיקרופון בלי הגבלה כי אתם מפסידים בהסברה.

השופט מלצר הרגיע את הרוחות, קבע שלא תהיה התחייבות הדדית אלא שאם תהיה הפרה, תוגש תביעה בנפרד. ושני הצדדים הסכימו לבסוף לפשרה שהציע.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום