צה"ל יהרוס את בתי המחבלים שדקרו למוות את דביר שורק ז"ל בגוש עציון ‎

שני המחבלים נסיר וקאסם עצאפרה ביצעו יחד את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז ב-7 באוגוסט 2019, בו נרצח רב"ט דביר שורק ז"ל. אחרי שנתפסו ובתיהם מופו, צה"ל הודיע למשפחות על הכוונה להרוס את הבתים

חרבות ברזל 12.9.2019 | 20:45

באדיבות המשפחה

צה"ל הודיע היום (חמישי) למשפחות המחבלים שרצחו את דביר שורק ז"ל בפיגוע סמוך למגדל עוז על הכוונה להרוס את בתיהם. למשפחות ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

ההודעות נמסרו למשפחות של נציר צלאח חליל עצאפרה וקאסם עארף חליל עצאפרה שביצעו יחד את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז ב-7 באוגוסט 2019, בו נרצח רב"ט דביר שורק ז"ל. שני המחבלים נתפסו כמעט 48 שעות מאז שנרצח שורק בפיגוע.

שני החשודים, פעיל חמאס נסיר עצאפרה בן ה-24, וקאסם עצאפרה בן ה-30, נעצרו בשנתם בשעות הבוקר המוקדמות, בתום מצוד שכלל אמצעים מודיעיניים ומבצעיים מתוחכמים של כוחות הביטחון. 

יואב שורק, אביו של דביר הגיב למעצר שני החשודים ברצח בנו ואמר: "צר לנו שהם נתפסו חיים. אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסתם. אנו שמחים שדביר לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט".

תיעוד מעצרם של המחבלים שרצחו את דביר (יהודה) שורק

תיעוד מעצרם של המחבלים שרצחו את דביר (יהודה) שורק ז"ל. | צילום: דובר צה"ל

בהמשך תגובתו כתב אביו של דביר כי "העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

מתחקיר של הפיגוע עולה כי ביום רביעי ה-7 לאוגוסט, בסביבות השעה 20:00 בערב, ירד דביר מהאוטובוס שיצא מירושלים והתחיל ללכת ברגל דרך הכביש לכיוון היישוב מגדל עוז, שם על פי ההערכות הוא נראה לאחרונה בעודו בחיים ושם גם נרצח. סמוך לשעה זו, הקשר בין דביר לבין בני משפחתו וחבריו נותק ורק כעבור כ-3 שעות, לאחר שהמידע על דבר היעדרו הגיע למשטרה ולכוחות הביטחון, הם התחילו לפעול ולנסות לאתרו באמצעים שונים תוך כדי שהם סורקים עם גששים את השטח ואת המסלול המדויק שבו עבר.

תיעוד מעצרם של המחבלים שרצחו את דביר (יהודה) שורק ז"ל. | צילום: דובר צה"ל

בשעה 02:30 לפנות בוקר, לאחר סריקות של כוחות הביטחון, נמצאה גופתו של החייל כשהוא דקור למוות בין מגדל עוז לאפרת שבגוש עציון. מהחקירה עולה כי שורק עלה לרכב ונאבק עם רוצחיו לפני שנדקר למוות סמוך לשער הישיבה בה למד. עם זאת, נשללה אפשרות כי המחבלים ניסו לחטוף את החייל.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום