23 אסירים ביטחוניים פתחו בשביתת רעב - והועברו לבידוד

ביממה האחרונה הועברו 23 אסירים ביטחוניים מבית הסוהר "רמון" לתאי בידוד לאחר שהודיעו שהם מתחילים בשביתת רעב על רקע התקנת חסמים סלולריים. מדוברות שב"ס נמסר שהאסירים נשפטו, נענשו ובודדו

חרבות ברזל 11.9.2019 | 20:56

ארכיון | פלאש 90

אסירים ביטחוניים הועברו לבידוד בבית הסוהר רמון: 23 אסירים ביטחוניים שמרצים את עונשם בבית הסוהר "רמון" שבנגב, הועברו ביממה האחרונה לתאי בידוד לאחר שהודיעו שהם מתחילים בשביתת רעב על רקע התקנת חסמים סלולריים. מדוברות שב"ס נמסר שהאסירים נשפטו, נענשו ובודדו.

לפני כחודש, פרסמנו במהדורה המרכזית מה התנאים להם זוכים האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל - מה שהוביל למחאה מצד עשרות משפחות שכולות החברות בפורום "בוחרים בחיים". המשפחות הגיעו בתחילת אוגוסט לכלא עופר וחילקו מתנות וממתקים למחבלים המחאה על תנאי המחייה המפליגים שלהם הם זוכים. 

"באנו לפה לצעוק נגד תנאי המחייה המפליגים להם זוכים מי שרצחו את הילדים והיקרים שלנו", מסרו אז מירב והרצל חג'אג'. "הגיע הזמן שהשר ארדן יפעל לאשר לאלתר את מסקנות הוועדה אותן הוביל ויפסיק את החגיגות בבתי הכלא. באנו לחלק למחבלים מתנות וממתקים כדי להראות את המציאות האבסורדית להם המחבלים זוכים. אנו בוכים והם צוחקים. אנחנו משפחות שכולות מזן אחר. לא נשקוט ולא ננוח עד שהחגיגה בבתי הכלא תיפסק". 

התנאים למחבלים: מכשירי כושר ומנוי לעיתון 

מהפרטים שמסר שירות בתי הסוהר מתבהרים תנאי הביקורים של האסירים: חלקם מקבלים ביקורים פעם בשבועיים, מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי מקבלים ביקור פעם בחודש, ומחבלי חמאס תושבי עזה לא מקבלים ביקורים כלל - בהתאם להחלטת הדרג המדיני.

מבחינת תנאי המחיה, מסרו בשב"ס כי לאגפים הביטחוניים נרכשו מתקני כושר וערכות פנאי. בנוסף, לבתי הסוהר הביטחוניים נרכשו 9 מתקני אופניים, 28 מתקני חתירה, 51 מתקני מקבילים ו-32 ספות לאימון שרירי הבטן. האסירים הביטחוניים זכאים גם לקבלת עיתונים, וכל אחד מהם אפילו רשאי להיות מנוי לכתב עת ישראלי אחד.

עוד עולה מהתשובה לבקשת חופש המידע כי החל משנת 2010 עורך שב"כ רישום מדויק של ביקורי חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים. רשימה זו הועברה לעיון היועץ המשפטי של הכנסת, והיא מפרטת מיהו הח"כ המבקר, אך לא מיהו האסיר המבוקר. בנוסף, מעתה והלאה גם כל ביקור קונסולארי של שגריר או דיפלומט אצל אסיר ביטחוני יירשם ויתועד.

אחרי פרסום הכתבה, שירות בתי הסוהר ביקש לחדד את הנתונים הבאים: 

1. בשונה מבעבר, אסיר רשאי לרכוש עיתון שמודפס בארץ ונרכש מכספו שלו בלבד. 
2. תיקון 42 מחייב על פי חוק לתת לאסירים שאינם תושבי ישראל פעילות פנאי. יש 3-2 מכשירים בכל חצר טיולים. 
3. ביקורי משפחות אסירים נסמכות על אמנת ז'נבה ומוגדרות בפקודות בתי הסוהר.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום