השר לשעבר ביצע בדיקת פוליגרף: "לא קשור להקלטות ולהדלפה"

לאחר שהואשם באופן טבעי ומיידי כמי שהדליף את ההקלטות הדרמטיות שפורסמו בשבוע שעבר ב'ערוץ 13', כחלק ממסע נקם על כך שלא שולב במקום ריאלי ברשימת 'הליכוד' לכנסת - עבר איוב קרא בדיקת פוליגרף שקבעה באופן חד משמעי, כי מעולם לא הקליט את ראש הממשלה כשר התקשורת וכי אין לו שום קשר, ישיר או עקיף, להדלפת ההקלטות

פוליטי 10.9.2019 | 22:47

קורא ליועמ"ש לחקור נתניהו/איוב קרא צילום: דוד כהן, פלאש 90/Marc Israel Sellem,POOL

 

התפתחות דרמטית בחקירת פרשת האזנות הסתר לשיחה בין שר התקשורת לשעבר איוב קרא, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הקלטות נתניהו-קרא בדרך להפוך לפרשת האזנות סתר? שר התקשורת לשעבר איוב קרא עבר בשעות הבוקר (שלישי) בהצלחה בדיקת פוליגרף מדוקדקת ופולשנית, במטרה לבחון את נכונות גרסתו, לפיה מעולם לא הקליט את ראש הממשלה נתניהו במהלך שיחותיהם וכי לא הוא ולא איש מטעמו, עומדים מאחורי הדלפת ההקלטות ל'ערוץ 13'. בדיקת הפוליגרף הסתיימה בתוצאה חד משמעית - לפיה קרא נמצא דובר אמת בכל דבריו.

ארבעת השאלות שנשאל קרא היו, "האם אתה הקלטת את ראש הממשלה, בהיותך שר התקשורת או חבר כנסת"?, "האם אתה שותף או מעורב, עם אדם נוסף בהקלטת ראש הממשלה, בהיותך שר התקשורת"? לצד זאת נשאל קרא: "האם אתה העברת/מסרת לתקשורת את הקלטת ראש הממשלה"? וכן: "האם אתה שותף/מעורב ביחד עם אדם נוסף, בהעברת הקלטת ראש הממשלה לתקשורת"? על כל השאלות ענה קרא בשלילה ונמצא דובר אמת באופן חד משמעי.

לבקשת קרא הופקדה עבודת ניסוח השאלות בידי צוות מקצועי עצמאי, בראשות גורמים בכירים לשעבר במערכת אכיפת החוק ובהם עורכת דינו רווית וקסברגר, קצינת חקירות בכירה לשעבר ביחידת לה"ב 433 וגורמים נוספים, שווידיאו כי השאלות ינוסחו באופן הקפדני והמחמיר ביותר, כדי להוציא את האמת לאור. את בדיקת הפוליגרף ערך לקרא באופן אישי שמעון כספי, מבכירי בודקי הפוליגרף בישראל, לשעבר לוחם ומפקד בימ"מ ומבכירי מחלק התשאול של ימ"ר תל אביב.

זווית חשובה נוספת, שנבדקה בבדיקת הפוליגרף, הייתה המודעות של קרא לקיומן של ההקלטות, במהלך צילום הראיון עמו לעיתונאי ספי עובדיה, ששודר כחלק מהכתבה בצהדורה המרכזית ב'ערוץ 13'. על פי הבדיקה הסתבר, כי לקרא לא היה מושג שצילום הראיון עמו עתיד להתפרסם כחלק מהקלטות ראש הממשלה, וכי גורם עלום העומד מאחורי האזנת הסתר ניסה "להלבין" את ההקלטות, באמצעות ניסיון לסמן את השר לשעבר, כמי שעומד מאחורי ההדלפות.

שר התקשורת וחבר הכנסת לשעבר איוב קרא אמר בתגובה לתוצאות: "כוחות רשע ניסו לפגוע בי ובראש הממשלה באופן מגמתי. היה לי חשוב לעמוד מול חבריי לליכוד ומול חוקרי לה"ב 433 על מנת שידעו באופן הברור ביותר כי אינני קשור בשום צורה לביצוע ההקלטות המגמתיות כנגדי וכנגד ראש הממשלה והעברתם לתקשורת".

עוד הוסיף קרא, "אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה הנכבד ד"ר אביחי מנדלבליט, לא תיתכן הרדיפה הזו והשחיתות האדירה, בדמות האזנות סתר לנבחרי ציבור. אנא אשר לאנשי היחידה החוקרת לה"ב 433 לנקוט בכול פעולות החקירה הנדרשות, כדי להוציא את האמת לאור".

ובמה מדובר?

נזכיר, ביום שני שעבר חשף העיתונאי ספי עובדיה ב'ערוץ 13', הקלטות יוצאות דופן, בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתערב בשוק התקשורת לטובת 'ערוץ 20' ומנחה את שר התקשורת איוב קרא כיצד לנהוג, גם לאחר שנאלץ לוותר על תיק התקשורת בלחץ עתירה לבג"ץ בעקבות החקירות הפליליות שנפתחו אז נגדו.

בהקלטות ההתייעצויות מסביבתו הקרובה של נתניהו, הוא נשמע פועל להסדרת מעמדו של 'ערוץ 20' – ומורה לשר דאז איוב קרא לפעול לביטול מועצת הכבלים והלוויין.

באחת ההקלטות נשמע נתניהו גוער בקרא בצעקות לאחר שהתפרסם כי שיתף פעולה עם שרת המשפטים, איילת שקד: "איוב אתה השתגעת?!".

ההתייעצויות נערכו בסוף 2017, בהשתתפות כמה מקורבים לראש הממשלה. וכך נשמע הלך הדברים בין נתניהו עצמו, שר התקשורת איוב קרא, ובכיר בליכוד שנקרא לייעץ.

בסופו של המשבר, הצליח השר קרא להציל את 'ערוץ 20'. אלא שאז החל הקרב על הקרדיט שהרגיז מאוד את ראש הממשלה. חמתו של נתניהו בוערת בו כשהוא מגלה ששר התקשורת המקורב אליו שיתף פעולה - ואף זכה לאזכור משותף בכתבה ב'דה מרקר', עם שנואת נפשו – שרת המשפטים דאז, איילת שקד. ברגע הזה הטונים עולים, ונתניהו גוער בקרא – כמו שלא שמענו אף פעם לפני כן:

נתניהו: אני קורא בדה מרקר
קרא: כן...
נתניהו: אתה קראת את דה מרקר?
קרא: כן..כן... אני אחרי שיצאתי מאצלך, שאלתי את איילת שקד אם אני יכול לעשות הסתייגות...
נתניהו: תגיד לי, אתה השתגעת? "איוב ושקד"
קרא: לא...
נתניהו: זה מה שהציל את ערוץ 20?
קרא: אבל אני רוצה שהיא תעביר לי את החוק מהר...
נתניהו: איוב, אתה השתגעת? הם מעכבים את זה. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה?
קרא: אבל זה שלנו
נתניהו: סליחה? שקד שלנו?!
קרא: לא! החוק שלנו, היא לא שייכת לו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום