"ראש ממשלה שמורד מהבמה באמצע נאום - השפלה לאומית"

תגובות סוערות מימין ומשמאל לירי מעזה - שקטע את נאומו של נתניהו. בנט זעם: "חמאס הפסיק לפחד". גנץ עקץ: "המילים הגדולות מתחלפות באפס מעשה", אשכנזי המשיך לנאום למרות האזעקות: "אנחנו לא בורחים"

פוליטי 10.9.2019 | 23:38

צילום מסך

הירי מרצועת עזה קטע הערב (שלישי) את נאומו של ראש הממשלה נתניהו באשדוד, שירד מהבמה וחזר לאחר זמן קצר. האירוע החריג תועד והועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של הליכוד - ובמערכת הפוליטית מיהרו להגיב לירי ולרגעי הדרמה. פחות משעה לאחר הירי שחדל את נאומו, שידור הלייב הורד מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה ואיננו זמין יותר לצפייה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב במהלך נאום בג'וליס והתייחס לירי: "בדרך הייתי בטוח שאני צריך לדבר רק על ההכרזה של ראש הממשלה ועל מה שמטריד אתכם. אבל בינתיים כבר היו יריות מהדרום והמריצו את נתניהו לבונקר, ואצלנו אשכנזי עמד על הבמה, המשיך לדבר כאילו שלא קרה שום דבר".

גנץ הוסיף: "ליבנו עם הדרום ואנחנו רואים איך בסופו של דבר המילים הגדולות מתחלפות באפס מעשים וזה מאוד חבל. ישראל קודם כל לפני הצהרות ריקות מתוכן, מתחייבים שלא נקבל הפרה לא של טיל ושל של רקטה ולא של עפיפון – אנחנו מתכוונים להחזיר את הביטחון לדרום". בחשבון הטוויטר של כחול לבן עקצו: "אולי עכשיו נתניהו ישתכנע שיש מקומות בהם עדיף שלא יהיו מצלמות".

שר החינוך לשעבר ומקום 4 ב"ימינה", נפתלי בנט, מתח ביקורת ואמר: "ראש ממשלה מורד מהבמה באמצע נאום כי יורים עליו טילים זוהי השפלה לאומית. ‏חמאס הפסיק לפחד מישראל. ‏ביטחון ישראל יוחזר על ידי ראשי חמאס מחוסלים ולא מסיבות עיתונאים".

הירי מהדרום קטע גם מפגש של אביגדור ליברמן עם תושבים באשדוד, אך מקום 4 ב"כחול לבן" גבי אשכנזי המשיך לנאום בכנס באשקלון. "אתם יודעים למה אנחנו ננצח?", אמר. "‏יש עכשיו כנס של ביבי באשדוד. היה, היה כנס. אנחנו לא בורחים. אנחנו מחויבים ואנחנו פה, ממשיכים בכנס באשקלון כרגיל. אנחנו לא מפחדים. לא מחמאס ולא מחיזבאללה. זאת בדיוק התשובה".

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן מסר בתגובה: "בסיום מפגש עם פעילים באשדוד נשמעה אזעקת צבע אדום וכמו כולם נאלצתי לעזוב. אני עדיין באשדוד ואני מחזק את ידי התושבים על יכולת העמידה שהם מפגינים מול איומי הטרור. האירוע היום מוכיח שמדיניות הכניעה לטרור של נתניהו פשטה את הרגל. חייבים לשנות כיוון. השלב הראשון בקלפי ב-17 בספטמבר".

"באמת הגיע הזמן שתרד מהבמה", תקף ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. "גם לעוטף עזה, אשקלון ואשדוד מגיע ביטחון, לא רק ספינים. ב-17.9 מחליפים משמרות. מפסיקים את הכניעה לחמאס. מחזירים את הבטחון ונותנים כתף לתושבי עוטף עזה והדרום".

 גם חבר הכנסת יאיר לפיד תקף את נתניהו ומסר: "מה שביבי לא עשה 13 שנים הוא כבר לא יעשה. לא ריבונות, לא שקט לתושבי אשדוד, אשקלון וישובי עוטף עזה. צבע אדום הערב באשדוד כשנתניהו על הבמה הוא דגל אדום לאזרחי ישראל. נתניהו סיים ויכול לרדת מהבמה".

יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס אמרה בתגובה לאירוע: "זה הזמן להודות לאיש שאחראי לזה שראש הממשלה בנימין נתניהו ואולם מלא בתומכיו לא נפגעו בהתקפה על אשדוד. תודה לעמיר פרץ, שותפי למאבק. ועכשיו - כיפת ברזל חברתית‎".

"אין חדש תחת השמש", הוסיף יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ. "לצערנו, נתניהו שוב נעלם תוך כדי הפקרת תושבי הדרום. מנהיגות אמיתית מצריכה התמודדות עם שורש הבעיה, ולא לחסות תחת צילה המגן של מערכת כיפת ברזל. נתניהו - מנהיגות בורחת".

ח"כ מוטי יוגב ממפלגת הבית היהודי וחבר סיעת "ימינה" גם מתח ביקורת וכתב: "לא ראש הממשלה צריך לרדת מהבמה בגלל איומי הטרור, אלא ראשי ארגוני הטרור, הם אלה שצריכים להיפגע. בכדי להרתיע, לצמצם ואף למנוע, פיגועים ונפגעים".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום