ממוצע סקרים: גוש הימין מוביל. 'כחול לבן' הגדולה ו'עוצמה' עוברת

שלושה סקרים שמתפרסמים היום, שניים מהם הערב - מנבאים ל'כחול לבן' הצלחה משמעותית בבחירות כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת. עם זאת גוש הימין-חרדים גדול יותר, אך עדיין ללא רוב לשם הקמת קואליציה | הפתעה נוספת; 'עוצמה יהודית' עוברת והמפלגות החרדיות נחלשות

פוליטי 10.9.2019 | 20:53

פחות משבוע לתוצאות האמת קמפיין בחירות 'הליכוד'/'כחול לבן' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

שבוע לקראת תוצאות האמת. שני הסקרים מהאחרונים שיתפרסמו במערכת הבחירות הנוכחית, קובעים כי עדיין אין רוב של 61 לאף אחד מהגושים. עם זאת 'כחול לבן' היא המפלגה הגדולה ביותר על פי סקרים אלה. וגם, מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר עוברת אחוז החסימה.

סקר שבוצע על ידי מכון 'מדגם' של מנו גבע, עבור 'המהדורה המרכזית' של חברת 'החדשות' ופורסם ב'ערוץ 12', לו הבחירות היו מתקיימות היום התוצאה היתה כזאת

'כחול לבן' עם 32 מושבים, 'הליכוד' עם 31, 'הרשימה המשותפת' 9, 'ימינה' 9, 'ישראל ביתנו' 9, 'יהדות התורה' 7, ש"ס 7, 'המחנה הדמוקרטי' 6, 'העבודה-גשר' 6, והפתעת הסקר היא 'עוצמה יהודית', שעוברת לראשונה עם 4 מושבים, בסקרים שערך מנו גבע לאורך מערכת הבחירות.

חלוקת הגושים: ימין-חרדים, 58 מושבים.
מרכז-שמאל-ערבים, 53 מושבים.
'ישראל ביתנו' 9 מושבים.

עוד נשאלו משתתפי הסקר: מי מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?
בנימין נתניהו - 40%
בני גנץ - 32%
אף אחד מהם - 20%
לא יודע - 8%

הסקר נערך ע"י מכון מדגם iPanel בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+ מועד איסוף הנתונים: 10-9 בספטמבר 2019.

סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור המהדורה המרכזית ב'ערוץ 13', בדק ושאל, לו הבחירות היו מתקיימות היום - שבוע לבחירות, התוצאות היו כדלהלן: 'כחול לבן' היא הגדולה עם 32 מושבים, בצמוד לה - 'הליכוד' עם 31 מושבים, 'הרשימה המשותפת' 11, 'ימינה' 9, 'ישראל ביתנו' 9, 'יהדות התורה' 7, ש"ס 6, 'המחנה הדמוקרטי' עם 6 מושבים, 'העבודה-גשר' נחלשת ל-5 מושבים, וגם בסקר זה מפלגת 'עוצמה יהודית' עוברת את אחוז החסימה עם 4 מושבים.

תוצאות הגושים זהים לסקר 'ערוץ 12' - 58 מושבים לימין-חרדים, 53 לשמאל-ערבים ו-9 ל'ישראל ביתנו' של ליברמן.

נציג סקר נוסף של הסוקר יוסי ודנה ממכון 'שווקים פנורמה' שנערך בקרב אלפי מנויי חברת הכבלים HOT ופורסם היום באתר ynet.

על פי מדגם מייצג של 3,636 איש, מקרב מאות אלפי מנויי HOT, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, התוצאות היו: 'הליכוד' היא המפלגה הגדולה - עם 33 מושבים, אחריה 'כחול לבן' עם 32 מושבים, הרשימה המשותפת 10, 'ישראל ביתנו' 9, 'ימינה' - 7, 'יהדות התורה' עם 7 מושבים, גם ש"ס עם שבעה מושבים בכנסת ה-22. 'המחנה הדמוקרטי' עם 6 מושבים, 'העבודה-גשר' נחלששת גם בסקר זה ל-5, ו'עוצמה יהודית' עוברת את אחוז החסימה ומשיגה 4 מושבים בכנסת.

חשוב לציין כי המפלגות החרדיות אינן נסקרות כראוי ותוצאות האמת לאורך מערכות הבחירות הקודמות הוכיחו שהסקרים טעו והטעו. בבחירות הקודמות נסקרה ש"ס כמפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה בלא מעט סקרים, אולם בתוצאות האמת הפתיעה עם 8 מושבים, כך גם 'יהדות התורה', כך שבהסתמך על הסטטיסטיקה יש מצב שלנתניהו תהיה ממשלת 61 עם החרדים, עם 'ימינה' ועם 'עוצמה יהודית'. 

לגבי 'עוצמה יהודית' חשוב להדגיש שהשמחה עדיין מוקדמת, שכן מפלגת 'זהות' של משה פייגלין הוחמאה בסקרים מ-8 מושבים במערכת הבחירות הקודמת, כך גם 'הימין החדש' של נפתלי בנט ואיילת שקד, אולם בפועל שניהם התאכזבו לגלות בה' בניסן כי הם נותרו מחוץ לכנסת. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום