נתניהו הבטיח: אם אבחר, אחיל את הריבונות בבקעת הירדן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי אם ינצח, יחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בתיאום עם ארצות הברית • הערב: הנשיא טראמפ ובכיר ממשלו ימסרו הצהרה בנושא - בבית הלבן

פוליטי 10.9.2019 | 18:15

הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה הודיע הערב (שלישי) במסגרת הצהרה דרמטית שמסר כי יחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן.

בתוך כך, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ימסור הערב בשעה 20:30 (שעון ישראל) הצהרה בבית הלבן, לצד בכירי ממשלו וההערכה היא כי יעסקו בנושא הריבונות.

לפניכם נאומו המלא של נתניהו הערב: "הנשיא טראמפ אמר שאחרי הבחירות הוא יציג את תכנית השלום שלו, מיד אחרי הבחירות, אפילו כמה ימים אחרי הבחירות, וזה ממש מעבר לפינה. זה מציב בפנינו אתגר גדול וזה מציב בפנינו גם הזדמנות גדולה. זאת הזדמנות היסטורית, שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביו"ש וגם על אזורים חשובים למורשתנו ועתידנו".

"השאלה החשובה ביותר שעומדת לפנינו בבחירות הללו הוא מי יעמוד במו"מ מול הנשיא טראמפ, מי יגייס אותו לצידנו, מי יהיה רה"מ הבא של מדינת ישראל- אני או גנץ ולפיד".

נתניהו טען כי "גנץ ולפיד אמרו שיעקרו שמונים אלף מתיישבים. אצלי אף אחד לא ייעקר. גנץ ולפיד אמרו שצריך ליישם את לקחי ההתנתקות במקומות אחרים, אצלי לא תהיה עוד התנתקות. להפך. אני מאמין שבזכות הדרך שלי, הניסיון המדיני שלי והיחסים האישיים שלי עם הנשיא טראמפ ועם רבים ממנהיגי העולם אוכל להבטיח את ההתיישבות בלב מולדתנו ואת האינטרסים הביטחוניים החשובים לעתידנו".

"אזרחי ישראל, אני מאמין שהדמוקרטיה מחייבת שאציג בפניכם לפני הבחירות ולא אחריהן את מה שאני מתכוון לעשות אם תבחרו בי ולכן כשברור שתכנית טראמפ כנראה תבוא לפתחנו מהר מאוד, בזמן הקרוב ביותר, אני מבקש לקבל מכם מנדט ברור להכיל את הריבונות הישראלית על כל הישובים".

עם זאת הוסיף נתניהו, "מתוך כבוד לנשיא טראמפ או מתוך אמונה גדולה בידידותינו, אני אמתין עם החלת הריבונות עד הצגת התכנית המדינית של הנשיא. ככל שניתן הדבר אני רוצה להכיל ריבונות בישובים ואזורים אחרים בתיאום מרבי עם ארה"ב. כמובן שהדבר יחייב הקמת קואליציה שמחויבת לעקרונות הללו, זה יחייב גם היערכות ביטחונית מתאימה, אבל יש מקום אחד שבו ניתן להכיל את הריבונות הישראלית מיד לאחר הבחירות. אם אקבל מכם, אזרחי ישראל, מנדט ברור לעשות זאת".

"בחודשים האחרונים הובלתי מאמץ מדיני, ובימים האחרונים בשלו התנאים המדיניים לכך. היום אני מודיע על כוונתי להכיל עם הקמת הממשלה הבאה את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח. זה יהיה הצעד הראשון אם אקבל את אמונכם. עכשיו למה הדבר כ"כ חשוב? כי זהו הגבול המזרחי של מדינת ישראל".

ראש הממשלה המשיך: "יחד עם רמת הגולן שהנשיא טראמפ הכיר בריבונותינו בה אחרי שיחותי איתו, זהו קיר המגן המזרחי שמבטיח שלעולם לא נחזור להיות מדינה ברוחב של כמה קילומטרים, ולצורך זה צה"ל חייב לשבת בכל בקעת הירדן ולא רק ברצועה צרה ליד המים, ציר פילדלפי צר שאי אפשר להגן עליו, אלא בכל בקעת הירדן במובן הרחב של המילה. אבל כדי שצה"ל ישב שם תמיד הכרחי שבקעת הירדן תהיה בריבונותנו לעד. זהו החזון בעבורו אני מבקש את אמון הבוחר".

"כפי שקיבעתי את גבול הביטחון המדיני שלנו מול סיני בהקמת גדר הביטחון שם, כפי שקיבעתי את אחיזתנו ברמת הגולן בהשגת ההכרה האמריקנית, כך אני מבקש לעשות מול בקעת הירדן. המפה שאני מציג כאן מבוססת על השטח שמערכת הביטחון הגדירה פעמיים, ב-2014 ושוב ב-2017, כמעניק ביטחון מירבי לישראל. המפה הזאת מבטיחה עומק אסטרטגי לישראל ושטחים שונים כלפי מזרח".

"יחד עם החלת הריבונות בכנסת הבאה אביא לממשלה הבאה תכנית נרחבת לחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעת הירדן ופיתוח התשתיות שם. אני רוצה להדגיש שוב, אנחנו מדינה דמוקרטית, לא אעשה שום דבר בלי לקבל מנדט ברור מהציבור, ולכן אזרחי ישראל אני מבקש מכם מנדט ברור לעשות את המעשה הזה".

נתניהו הוסיף, "יש פה הזדמנות יחודית וחד פעמית לעשות משהו שיש עליו הסכמה רחבה ולהביא גבולות קבע בטוחים למדינת ישראל. זה יבטיח שיו"ש לא תהפוך לעזה, ושכפר סבא נתניה ותל אביב לא יהפכו לישובי עוטף יו"ש".

"אף ראש ממשלה לא הביא מפה כזו בפני הבוחר. היא מגדירה את גבולנו המזרחי, היא ברורה והגיונית. לא הייתה לנו הזדמנות כזאת מאז מלחמת ששת הימים וספק אם תהיה בחמישים השנים הבאות. לכן אני פונה אליכם אזרחי ישראל, למען הדורות הבאים, תנו לי את הכוח לפעול למען בטחון ישראל, תנו לי את הכוח לקבוע את גבולות ישראל. תודה רבה".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום