הצהרת נתניהו: בימין מברכים, בשמאל - לא

ראש הממשלה הודיע על החלת הריבונות וראשי הרשויות ביהודה ושומרון מיהרו להוציא הודעות תמיכה נרגשות. מנגד, במפלגות השמאל טענו כי ביבי עושה ספין פוליטי זול

פוליטי 10.9.2019 | 19:00

הדס פרוש, פלאש 90

במערכת הפוליטית מגיבים הערב (שלישי) להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן לאחר שיקים ממשלה, ועל האפשרות להחלת הריבונות על היישובים היהודים ביו"ש.

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין אמר: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה נתניהו, זהו ציון דרך חשוב, ואני מקווה שההודעה תיושם בהקדם.  המפלגות החרדיות נאבקות זמן רב למען הסרת החסמים להתפתחות ביתר עילית. ההצבעה עבורן היא הערובה להמשך הדאגה לשלושת השלמויות, שלמות התורה, העם והארץ, הנשמר באמצעות שגרירים נאמנים אלו".

ראש מועצת בקעת הירדן דויד אלחייני אמר: "אני מודה שהרגע הזה הוא אחד החשובים והמרגשים ביותר שחוויתי כראש המועצה. אני מודה מעומק ליבי לראש הממשלה בנימין נתניהו שהפך את הרגע הזה, בהכרזתו בכפר המכביה, ללא פחות מאשר רגע היסטורי למדינת ישראל".

עוד הוסיף אלחייני כי "בל נשכח כיצד הוא עמד בנחישות מול הלחצים של ממשל הנשיא אובמה לוותר על הבקעה, והנה – בהזדמנות הראשונה שיכל, נתניהו שוב מפגין מנהיגות, נחישות ואומץ לב של מדינאי ופטריוט אמיתי ומממש לא רק לנו, תושבי הבקעה, את החלום, אלא לרוב המכריע של תושבי מדינת ישראל. תודה לך ביבי, ואם הציניקנים יגידו שאתה עושה זאת בגלל הבחירות, אל תתרגש מהם, הם כנראה לא מבינים איזה מהלכים מקדימים חייבים היו להיעשות כדי שהצהרה דרמתית כזו תבשיל ותתרחש".

ממועצת יש"ע נמסר: "מדובר במהלך חשוב מאוד שההתיישבות ציפתה לו מאז הקמתה. אירוע היסטורי לאחר יובל שנים עם בשורה חסרת תקדים למדינת ישראל - ריבונות היא חזון ההתיישבות והעתיד להעמקת הנוכחות שלנו באזור. מועצת יש"ע מברכת את ראש הממשלה על ההכרזה ההיסטורית, אשר מציבה את ההתיישבות כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

השר אלי כהן: "הצהרת ראש הממשלה על הכוונה להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביהודה ושומרון היא מתבקשת. חבלי הארץ הללו הם חגורת הבטיחות וחומת המגן של מרכז הארץ וירושלים בירתנו הנצחית. לפני 4,000 שנה פסעו אבותינו בחבלי הארץ הללו אותם שחררנו לפני 52 שנים. הגיע הזמן להשלים את המלאכה ולתת את החותמת האחרונה על השבת בקעת הירדן ויהודה ושומרון לחיק העם היהודי באופן רשמי - גם כדי להעביר מסר לאויבנו: זו הארץ שלנו".

ח"כ מיכל שיר: "זו התשובה הציונית הראויה לכל אויבינו ומבקשי רעתנו. עכשיו כבר ברור לכולם, זו לא שאלה של נכון או לא, אלא שאלה של מתי. אחינו המתיישבים לעולם לא יצעדו לבד, אף סנטימטר מארץ ישראל לא יימסר יותר לאויבינו. תנועת הליכוד אמרה הערב את דברה. היום הוא יום חג - הגיע זמן ריבונות!".

מפלגת כחול לבן: "תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד. נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב2014.  אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן. היחסים של מדינת ישראל וארה"ב מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים והם חזקים מכל ראש ממשלה. הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב17.9".

מפלגת המחנה הדמוקרטי: "כל מהלך חד צדדי של סיפוח פוגע בביטחון המדינה ומונע את חידוש המ"ומ להסדר. מוזר שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים נזכר במהלך כל כך דרמטי פחות משבוע לפני הבחירות. נתניהו שוב מספסר בדברים רציניים על מזבח הישרדות אישי. כמו כל הבטחה ריקה של נתניהו היא נאמרת תחת אזהרה".

אהוד ברק: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות. אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל.‬ ‫קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי. כך אמר, בצדק, נתניהו עצמו. בזמנו, על אולמרט".

ח"כ איימן עודה: "זה לא רק ספין בחירות. חזון האפרטהייד של הימין מורכב משני מהלכים מקבילים - מחיקת מעמדם האזרחי של הערבים בישראל וסיפוח השטחים. הם לא רוצים להפוך את הגדה המערבית לחלק ממדינת ישראל, הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה המערבית. מציאות בה מיעוט של אזרחים יהודים ששולטים ברוב של נתינים פלסטינים נטולי זכויות".

ח"כ עמיר פרץ: "אנחנו מחכים ליום שבו ביבי יעשה ספין בנושא מצב החירום החברתי ביוקר המחיה. אנחנו מציעים להחיל את הריבונות על מעמד הביניים הקורס ועל מאות אלפי ילדים מתחת לקו העוני. ביבי אחוז פחד להפסיד בבחירות כי הוא יודע שבני בגין היה הסימפטום לעזיבת עשרות אלפי מצבעי ליכוד בשבועות האחרונים אל העבודה גשר. ביבי רואה את עצמו. אנחנו רואים בני אדם לפני הכל".

ח"כ תמר זנדברג: "נתניהו מוכר את ישראל בשביל החסינות. סיפוח חד צדדי הוא סכנה למדינה ומוכיח שבממשלת ישראל הנוכחית אין פרטנר לשלום. אפשר לעצור את זה, בשביל זה צריך להעיף את המושחת מהכיסא".

ח"כ עופר שלח: "ראש הממשלה של המילים הריקות הלם שוב. ‬‫10 שנים בתפקיד לא עשית כלום, ועכשיו אתה מבטיח ריבונות בבקעת הירדן - אם תיבחר? ‬‫כמה אפשר לאחז עיניים?".

ח"כ עופר כסיף: "בבחירות האלה זה או כלא, או אפרטהייד. כדי לברוח מהכלא נתניהו ינסה לספח עשרות אלפי פלסטינים תוך מניעת זכויות מהם: אפרטהייד רשמי. רק משותפת גדולה תוכל לשלוח אותו לכלא ולחסל את האפרטהייד. לא לסיפוח - לא לכיבוש!".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום