דיווח: שרידי אורניום התגלו באתר בטהרן שנתניהו הגדיר כ"מחסן גרעיני סודי"

גורמים המקורבים לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית טוענים ששרידים של אורניום נמצאו באתר בטהרן שנתניהו חשף בנאום באו"ם והגדיר כ"מחסן גרעיני סודי". הגורמים ציינו שבטהרן עדיין לא הסבירו את מקור השרידים

חדשות בעולם 8.9.2019 | 20:03

ארכיון | קובי גדעון, לע"מ

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה היום (ראשון) ציטוטים מפי גורמים המקורבים לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, לפיהם נמצאו שרידים של אורניום במתקן בטהרן לגביו הזהיר נתניהו בנאום באו"ם לפני כשנה. על פי אותם גורמים, האירנים עדיין לא סיפקו תשובה לגבי מקור השרידים.

על פי הדיווח, שרידי האורניום שהתגלו היו ברמת העשרה נמוכה - כלומר, האורניום שהיה במקום לא היה יכול לשמש לבנייה של נשק גרעיני. 

"ישנם הרבה הסברים אפשריים לשרידים שנמצאו", אמרו מקורות דיפלומטיים. "אך מכיוון שאירן עוד לא סיפקה אחד כזה, קשה לזהות את מקור השרידים. בנוסף, אי אפשר לקבוע את מקור חלקיקי האורניום שנמצאו הם מלפני הסכם הגרעין או אחריו".

בשבוע שעבר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שאירן מסרבת לשתף פעולה עם חקירת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנוגע למחסן, שלטענתם משמש כמחסן שטיחים. על פי הדיווח, אירן סירבה לענות על שאלות שהועלו על ידי הסוכנות בנוגע למחסן. עוד דווח כי זו הפעם הראשונה שאירן מסרבת לשתף פעולה עם הארגון מאז נחתם הסכם הגרעין בינה לבין המעצמות ב-2015. בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צפויים לבקר בפומבי את אי שיתוף הפעולה מצד טהרן.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום