מחבל בן 16 הואשם בניסיון רצח השוטר

כתב אישום הוגש ביום שישי האחרון נגד קטין ערבי בן 16 בגין ביצוע מעשה טרור • "הנאשם נטל ממטבח ביתו סכין בעלת להב של כ-15 ס"מ וידית בצבע ירוק במטרה לעשות בה שימוש בפיגוע הרצחני שבכוונתו לבצע"

חרבות ברזל 8.9.2019 | 18:34

בפתח הר הבית הדקירה בירושלים צילום: צילום מסך

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה ביום שישי לבית משפט המחוזי בירושלים, כתב אישום נגד מחבל בן 16 תושב העיר בגין מעשה טרור של ניסיון רצח שוטר בשער השלשלת בעיר העתיקה.

על פי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד יובל קידר מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), ב-15.8.19 בשעות הצהריים גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לבצע פיגוע דקירה כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון, על רקע אידאולוגי לאומני, במטרה להרגם ולהפוך לשהיד. הנאשם נטל ממטבח ביתו סכין בעלת להב של כ-15 ס"מ וידית בצבע ירוק במטרה לעשות בה שימוש בפיגוע הרצחני שבכוונתו לבצע.

לאחר מכן, הנאשם נפגש עם חברו, קטין בן 15 וסיפר לו על החלטתו לבצע פיגוע ולרצוח חיילים ישראליים. הקטין הסכים להצטרף לנאשם כדי שיבצעו את הפיגוע בצוותא. הנאשם חזר לביתו והביא סכין נוספת בעלת להב של כ-13 ס"מ וידית בצבע שחור.

כהצעתו של הנאשם החליטו השניים לבצע את הפיגוע בירושלים, במסגד 'אל אקצא' בסמוך לשעה 17:30 הגיעו ליד שער השלשלת שם נכחו אותה עת שוטרים שהיו עסוקים באבטחת המקום. הנאשם וחברו שלפו כל אחד את הסכין ממכנסיו והחביאו אותם מאחורי גבם. כשהתקרבו אל השוטרים הניפו השניים את הסכינים וצעקו "אללה ואכבר".

הנאשם פרץ ראשון אל השוטרים והניף את הסכין לעבר פלג גופו העליון של אחד מהשוטרים בכוונה לדקור אותו בצוואר למוות. הנאשם הצליח לדקור את השוטר בשכם שמאל. השוטר התגונן, הדף את הנאשם תוך שהוא נסוג ונופל לאחור. הסכין שהייתה בידו של הנאשם נפלה אל הרצפה. בפיגוע נדקר שוטר כבן 30 שפונה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק.

זירת הפיגוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חברו אשר התנפל על השוטר הנדקר מיד לאחר שהנאשם נהדף ממנו, הניף את הסכין שבידו והחל לדקור את השוטר בפלג גופו העליון. הנאשם הרים את הסכין מהרצפה במטרה לדקור את השוטר הנדקר פעם נוספת ולגרום למותו. השוטרים ירו בנאשם ובחברו והשניים נפלו אל הרצפה.

כתוצאה ממעשיהם של הנאשם וחברו, נגרמו לשוטר שני פצעי דקירה חודרניים באזור שכם שמאל. הם טופלו ונסגרו באמצעות סיכות. במעשיו המתוארים לעיל הנאשם מתוך מניע מדיני, דתי, לאומי או אידיאולוגי, ניסה, באמצעות סכין, לגרום למותו של אדם שלא כדין, בצוותא עם אחר. כן החזיק הנאשם סכין מחוץ לתחום ביתו או חצרו שלא למטרה כשרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום