טראמפ תכנן להיפגש עם הטרוריסטים, אך ביטל

נשיא ארה"ב גילה בסדרת ציוצים בטוויטר כי תכנן לפגוש היום את מנהיגי הטאליבן בכדי לסיים את מרחץ הדמים באפגניסטן - אולם בעקבות פיגוע בו נרצח חייל אמריקני הוא החליט לבטל את הפגישה שהייתה אולי שמה קץ לארגון הרצחני | "איזה סוג אנשים יהרגו כל כך הרבה כדי לחזק לכאורה את עמדת המיקוח שלהם? הם רק החמירו"

חדשות בעולם 8.9.2019 | 09:28

מרק ישראל סלם, POOL

בסדרת ציוצים בטוויטר, הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא התכוון לפגוש את מנהיגי הטליבאן הבכירים בקמפ דייוויד ביום ראשון. אך לבסוף ביטל את הפגישה וקרא למשא ומתן, לאחר שהארגון הודה בפיגוע בעיר קאבול - בו נהרג חייל אמריקני.

אחראי המשא ומתן מטעם האמריקנים זלמיי חלילזאד הודיע ​​ביום שני האחרון על הסכם שלום "באופן עקרוני" עם ארגון הטרור 'טליבאן'. כחלק מהעסקה המוצעת, ארה"ב תוציא 5,400 חיילים מאפגניסטן תוך 20 שבועות. עם זאת, מר חלילזאד אמר כי האישור הסופי עדיין ממתין להחלטה של טראמפ. באפגניסטן נמצאים כיום כ-14,000 חיילים אמריקאים.

ביום חמישי האחרון התפוצצה מכונית תופת בעיר קאבול, לטענת האמריקאים, הטליבאן אחראי לכך, בפיגוע נהרגו 12 בני אדם כולל חייל אמריקני.

בשל כך, כתב הנשיא טראמפ בטוויטר, כי "מבלי שידוע כמעט לכולם, מנהיגי הטליבאן הגדולים וגם נשיא אפגניסטן, התכוונו להיפגש איתי בסתר בקמפ דייוויד ביום ראשון (היום), הם הגיעו הערב לארצות הברית. למרבה הצער הם הודו בפיגוע בקאבול שהרג את אחד החיילים הגדולים שלנו, ו-11 אנשים נוספים".

"ביטלתי מיד את הפגישה וקראתי למשא ומתן לשלום. איזה סוג אנשים יהרגו כל כך הרבה כדי לחזק לכאורה את עמדת המיקוח שלהם? הם רק החמירו, אם הם לא יכולים להסכים להפסקת אש במהלך שיחות השלום החשובות הללו, ואף הורגים 12 אנשים חפים מפשע, סביר להניח שלא יהיה להם הכוח לנהל משא ומתן על הסכם משמעותי. כמה עשורים נוספים הם מוכנים להילחם?", תהה הנשיא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום