נתניהו בראיון: רוב הערבים בעולם בעד נרמול היחסים עם ישראל

ראש הממשלה העניק ראיון מיוחד לרשת BBC בערבית, שעסק ביחסים עם העולם הערבי, במהלכו טען נתניהו כי רוב העולם הערבי בעד נרמול היחסים עם ישראל וכי רק הפלסטינים מסרבים לתמיכה הכלכלית שהוצעה להם בועידת בחריין: "מה יכול לעשות סכום של 30 מיליארד דולר?"

מדיני 8.9.2019 | 07:36

לא על בחירות נתניהו בראיון בחצר מעונו הרשמי. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 

תשעה ימים לבחירות וראש הממשלה בנימין נתניהו, עדיין לא התראיין לאף כלי תקשורת ישראלי, מי שכבר כן זכתה לראיון מיוחד עם אחת הדמויות הבולטות בעולם, היא רשת BBC בערבית.

בראיון בלעדי שקיים עם הרשת, אמר בנימין נתניהו בנוגע לנרמול היחסים בין מדינות ערב לישראל: "כל מדינה יכולה להגיד מה שתרצה אבל אני חושב שהרוב המוחלט בעולם הערבי, ואני לא מתכוון רק לבכירים, ואפשר לראות זאת באינטרנט, אנו רואים התגברות מורגשת לכיוון הזה (של נרמול היחסים). כשאנחנו שואלים אנשים מהרחוב במדינות ערביות ואפילו באיראן, האם יש לקיים יחסים עם ישראל, מספרים גדולים יותר מסכימים על כך, בעוד שבעבר התשובה לכך הייתה 0% ואפילו מתחת לכך".

ראש הממשלה גם התייחס לאיום האיראני ואמר כי ישראל לא מגינה רק על עצמה מול איראן, אלא גם על מדינות אחרות באזור, אל מול מה שכינה כ"תוקפנות האיראנית המתמשכת". רה''מ אמר כי "איראן מתכננת מתקפות נגד ישראל כל העת וגם מוציאה לפועל מתקפות באזור כולו נגד מספר משכנותינו ולכן עלינו לפעול נגד הפעילות שלהם באזור." נתניהו הוסיף כי איראן מרחיבה את המתקפות שלה גם לאפריקה והן כבר לא מתרחשות רק במזרח התיכון. הוא הדגיש את הצורך לפעול בתאום עם כוחות נוספים הפועלים באזור בכדי להימנע מתאונות בזמן ביצוע הפעולות.

באשר לנרמול היחסים בין מדינות ערב לישראל, אמר ראש הממשלה: "הנרמול עם ישראל גובר. אני לא סובר כי ניתן להגיע להסכמי שלום נוספים אבל החדש הוא שמדינות ערביות החלו להבין כי ביכולתנו להתקדם קדימה במספר נושאים ובמיוחד בתחום הביטחוני, מכך אני שמח מאד".

בראיון התייחס ראש הממשלה גם לבלוגר הסעודי (מוחמד סעוד. לא מובא כי ציין את שמו) שמביע את תמיכתו בו ברשת החברתית טוויטר וזאת על אף הבעיות בהן נתקל אותו בלוגר עקב הסיקור האוהד.

נתניהו ייחס את הסיבה לשינוי בתפיסת העולם הערבי את ישראל, על אף שאין עדיין פתרון לסוגיה הפלסטינית, לכך שהרבה בעולם הערבי - בכירים ואנשים מן השורה - מבינים שישראל כבר לא אויבת שלהם כי אם בת ברית מרכזית בעימות מול איראן, כך לדבריו.

ראש הממשלה הביע את תדהמתו אל מול סרובם של הפלסטינים לעבוד עם הצעות התמיכה הכלכלית שהוצעו להם במהלך ועידת בחריין ואמר, "אנחנו לא אומרים שהתמיכה הכלכלית היא חלופה להסכם מדיני אבל שני הדברים מקבילים. אני לא מבין את עמדת ההנהגה הפלסטינית. אתה יודע מה יכול לעשות סכום של 30 מליארד דולר למספר כ"כ קטן של תושבים פלסטינים?" שאל.

דברי נתניהו בראיון תורגמו לעברית והובאו בחדשות דסק הערבים של 'כאן11'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום