פרשת שופטים תשע"ט, אומגה, יקב דלתא.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: אומגה 2017, יקב דלתא

יין ואלכוהול 6.9.2019 | 11:29

אילוסטרציה | pixabay

פרשת שופטים תשע"ט, אומגה 2017, יקב דלתא

השנה יצא ראש חודש אלול בראשון לספטמבר, למי שהיה חופש ביולי אוגוסט, יצא לו להתחיל סדר יום קבוע ומאורגן בדיוק בתאריך המתאים.

מעודי תהיתי  על כך, ששנת לימודים ועבודה מתחילה בספטמבר, חשבתי שאולי זה אמנם לא תחילת החורף, אבל קצת מתחיל להראות סוף הקיץ, בבוקר כבר יש עננים כבדים, שנראים קצת כמו ענני גשם, אבל זה רק בארץ ישראל, במקומות קרים יותר יש כבר אותות חורף ברורים.

פגשתי השבוע במי שחזר מחופש בהרי הָאַלְפַּיִם, היכן שבחורף מגיעים לסקי, ובקיץ מזג האויר מזמין נופשים ממקומות חמים. בית המלון שם עבד מחודש יולי, בסוף אוגוסט הוא נסגר, ובראשון לספטמבר כבר אמור להתחיל לרדת שם שלג. רק בינואר יתחיל הסקי, כשתהיה שכבה של כמה מטרים שתכסה את הבורות, הסלעים ושאר המכשולים.  אבל ראש חודש אלול ממש 'גירש' את כל הנופשים, שבין כך ובין כך צריכים לעזוב, כי כאמור השנה יצא ראש חודש בראשון לספטמבר.

מלבד בתי המלון בהרים הגבוהים, ברוב מקומות העבודה תאריך זה הוא פרי החלטה בלבד, ואפשר היה לקבוע את החופש לכל תאריך אחר בשנה, אבל בַּיֶּקֶב תאריך זה קובע מאד, ובישיבה מאד קובע התאריך ראש חודש אלול. כמו שכולנו כבר יודעים, התורה נמשלה ליין, יש לנו השנה שתי התחלות מבורכות, לומדי התורה התחילו בראש חודש אלול בישיבה, וביקבים התחילה עונת הבציר, ההכנה והתכונה בקליטת כל סוגי הענבים, החל מזני הכרמים שבשפלה, בהם הענבים כבר בשלים, וכלה בכרמים שבהרים הגבוהים, שם ממתינים הם לעוד כמה ימי שמש חמים.

כשאמרתי שהיקב דומה לתורה, זו אינה מליצה, בזמן התסיסה אוהב היינן לישון ביקב בין חביות היין. פועל על משכורת לא יעשה את זה לעולם, אלא בתעריף כפול ומכופל, ואילו בעל היקב לא יכול לחלום על מקום שינה יותר איכותי.

כאשר נאמר על יהושע בן נון "וילן בעמק", הכוונה שהוא לן בעומקה של הלכה (מגילה ג/ב). פועל לא יעשה את זה, ובני התורה שמחים להגות בתורה עד השעות הקטנות של הלילה.

זאת אומרת שבאותו יום ראשון של תחילת השבוע, כשפתחו את שערי הישיבות ללומדי התורה, ופתחו את שערי היקבים לקליטת הענבים, גילינו פירוש מרנין לכך שהתורה נמשלה ליין.

השבוע טעמתי כמה דברים טובים, ואמליץ על "אומגה" 2017 יין חדש שלאחרונה עלה למדפי החנויות הוא שייך ל"יקב דלתא" יקב די חדש ששייך  לכמה שותפים, אחד מהם הוא היינן יהודה כמיסה.

היין עשוי מבלנד של קברנה סוביניון, פטי וורדו ושיראז, ששהו בחביות עץ אלון כ18 חודשים, יין עם נוכחות מרשימה, טעמים טובים וסיומת ארוכה ובעיקר, יין שעתידו עוד לפניו, כבר עכשיו מרגישים את האיכות שלו אבל יש לו פוטנציאל התיישנות של עוד כמה שנים.

14% אלכוהול, מחירו 160 ₪ כשרות בד"צ העדה החרדית

היין מגיע במארז קרטון משולש יפיפה.

לחיים ושבת שלום!

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום