נתניהו: "תיתכן פגישה בין טראמפ לרוחאני, לא אומר לו עם מי להיפגש"

ראש הממשלה התייחס לאפשרות של פגישת משא ומתן בין שני הנשיאים, ואמר: "אני בטוח שטראמפ יביא לשם גישה אחראית ומפוכחת ממה שהיה נהוג עד כה". הוא תקף את נשיא צרפת מקרון על הזמנת שר החוץ זריף ל-G-7: "לא ראוי בעליל"

מדיני 5.9.2019 | 20:16

הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בתדרוך לכתבים בפמליה בלונדון כי הוא לוקח בחשבון פגישה בין הנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא איראן חסן רוחאני בשולי עצרת האו"ם בסוף החודש הבא. "האפשרות קיימת", אמר נתניהו בהתייחס לדיווחים על פגישה אפשרית. "כמובן שאיני יכול להגיד לכם מתי ואם יתקיימו שיחות בין טראמפ ורוחאני, אבל אני בטוח שהנשיא יביא גישה הרבה יותר תקיפה והרבה יותר מפוכחת ממה שהיה נהוג עד עכשיו. אני כמובן לא אומר לנשיא ארצות הברית מתי ואת מי לפגוש".

נתניהו ציין כי: "הגישה שלו (של טראמפ) לגבי ההסכם מעוגנת בדברים אמיתיים ורציניים שהסכמנו עליהם מלכתחילה, שההסכם גרוע וסולל את דרכה של איראן להעשרת אורניום בלתי מוגבלת. לא ראיתי את האמריקאים נסוגים מ-12 הנקודות של פומפאו שהן בדיוק הנקודות שלנו". ראש הממשלה הוסיף כי, "זה הזמן להפעיל לחץ עודף על איראן. אם נכנסים איתם למו"מ הוא צריך להיות כולל, ביחס להסכם הגרעין צריך לשנות התנאים שמאפשרים להם להגיע בתוך זמן קצר לסף הגרעין, לעצור את פיתוח הטילים ולהתנות הכל בהפסקת הטרור".

נתניהו סיפר כי בשיחת הטלפון שקיים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ביום שישי האחרון, הבהיר לו כי ההזמנה של שר החוץ האיראני זריף לפסגת הג'י-7 במדינה היא "דבר לא ראוי". "חשבתי שההזמנה של מקרון לזריף לבוא ל-G7 ביום שבו איראן מתכננת התקפות עלינו זה דבר אנטי ראוי בעליל. מקרון הבין את זה ואפילו התקשר אלי להסביר את עצמו. הגישה הבסיסית בנוגע להסכם הגרעין הוא שהוא הסכם גרוע", כך נתניהו.

על השיחות שקיים היום בלונדון אמר: "שיחות ממוקדות בהגברת הלחץ על איראן למניעת ההתבססות במרחב, גם נגד חיזבאללה. הפעולות הללו מחייבות תיאומים עם ארצות הברית וגם עם רוסיה – בהמשך אדבר גם עם פוטין. כשם שהם מגבירים את הנסיונות – כך אנחנו מגבירים את הנסיונות לפגוע בהם. המאמץ הוא מאמץ מוגבר בשבועות האחרונים ובימים האחרונים – גם לחץ כלכלי, וגם פעולות שנועדו לסכל התבססות כוחות איראנים בגבולנו או במרחק של תקיפה מאיתנו".

נתניהו אף יצא נגד הביקורת שהשמיעו בכיר כחול לבן יאיר לפיד וגורמים נוספים באופוזיציה, לפיה הפעילות הביטחונית בגבול הצפון נעשית משיקולים פוליטיים. "הטענה ששמעתי בחוגים מסוימים כאילו אנחנו מארגנים התקפות או פעולות בגלל לו"ז פוליטי הן שקריות והפוכות מהאמת", אמר. "אני לא מספסר בביטחון שלנו והדברים נעשים מתוך מחשבה מאוד שקולה ורצינית מה צריך לעשות כדי להגן על ביטחון ישראל, והצבא הוא שותף מלא בדיונים האלה. אנחנו כמובן לא מתכננים את זמני ההתקפות של האויבים שלנו, זה אבסורד ומגוחך".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום