המנוי המאולץ ל'יום ליום': המורים יקבלו בחזרה אלפי שקלים

אושר ההסדר בתובענה הייצוגית: מורי מעין החינוך התורני זכאים להחזר כספי של אלפי שקלים שנגבו מהם כדמי מנוי על כורחם • ההחלטה ניתנה בכפוף לתיקונים מצד הרשת, ועתה היא נכנסת לתוקף

חדשות בארץ 5.9.2019 | 14:16

אילוסטרציה | אביר סולטן, פלאש 90

סגנית נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה אריאלה גילצר כץ אישרה את הסדר הפשרה בתובענה הייצוגית בעניין ניכוי דמי המנוי הלא חוקיים שנגבו מכלל עובדי מעין החינוך התורני עבור העיתון "יום ליום".

על פי ההסדר, אלפי עובדי רשת מעין החינוך התורני זכאים לבקש החזר בגין דמי המנוי בסך 40 שקלים בכל חודש, לתקופה של 7 שנים, ובמצטבר כ-3,500 שקלים. סכום הפיצוי הכולל נאמד בלמעלה מ-20 מיליון שקלים. העובדים שזכאים לקבל את ההטבה הינם עובדי ועובדות הרשת בין השנים 2009 ל-2016.

ההסדר קובע כי עובד המעוניין לקבל את כספו חזרה, יפנה בכתב לעורך הדין קובי רפאלי ממשרד גלוזמן, חוברס, להט ושות' שייצג את התובע בתיק.

העובדים יכולים לבחור את דרך קבלת ההחזר, באמצעות צ'ק בדואר או באמצעות הפקדה בחשבון הבנק שלהם. עו"ד רפאלי ירכז את השמות של כל העובדים ויעביר לרשת מעין החינוך התורני לצורך ביצוע התשלום.

ההסדר קובע כי רשת מעין החינוך התורני לא תנסה לשכנע או ללחוץ על העובדים לוותר על ההחזר הכספי המגיע להם, וכי היא תפרסם בעצמה את זכות העובדים בעבר ובהווה לקבל את ההחזר בתלוש המשכורת של העובדים, בעיתון המפלגתי של ש"ס, "הדרך" ובעיתון ידיעות אחרונות.

התשלום יועבר, כך על פי ההסדר, בתוך 45 יום ממועד הגשת הבקשה לקבלת ההחזר.

עורך הדין קובי רפאלי מסר בתגובה: "הסדר הפשרה מתקן עוול שנעשה לעובדי רשת מעיין החינוך התורני אשר נכפה עליהם ניכוי לא חוקי משכרם ואני קורא לכל עובדי הרשת כיום ובעבר לא לחשוש ולפנות לשם קבלת ההחזר. אני מודה לרשת מעין החינוך התורני שהבטיחה כי ההחזר יתבצע בנפש חפצה וכי אף עובד לא ייפגע כתוצאה מקבלת הפיצוי, והם מוזמנים להשאיר את פרטיהם במשרדי באמצעות המייל: kobie.refaeli@gcl-law.co.il".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום