חברו של החייל שנפצע מאבן בצפון: "זה היה מקובל ביחידה, לא ידעתי שהוא שם"

אחד החיילים שנחקרים בחשד ליידוי האבנים שהביא לפציעתו הקשה של סמ"ר דניאל מרדר בצפון, סיפר במהלך חקירתו כי לא מדובר באירוע חריג וכי גם בעבר נהגו החיילים ביחידה לזרוק אבנים לצורך שעשוע. החייל הביע צער עמוק על התקרית בה נפגע חברו הטוב ואמר: "חשבתי שהמקום ריק לגמרי"

חרבות ברזל 4.9.2019 | 20:20

באדיבות המשפחה

פרסום ראשון: אחד מחבריו של החייל שנפצע קשה בנסיבות שאינן מבצעיות במוצב בצפון, הציג היום (רביעי) את גרסתו לאירועים בפני החוקרים. לדברי גורם המעורה בפרטי החקירה, החייל שנחקר בחשד ליידוי האבנים אשר הביא לפציעתו הקשה סמ"ר דניאל מרדר בגדוד התותחנים "רשף", סיפר לחוקריו כי הדבר נעשה "מתוך שעמום". עוד ציין כי הוא וחבריו לא ידעו שמרדר שהה במקום באותו הזמן.

"שנינו היינו בעמדת שמירה ליד הכלים שלנו", שיחזר החייל במהלך החקירה. "מתוך שעמום זרקנו אבנים על מתקן של שירותים כימיים. חשבתי שאין שם אף אחד, שהמקום רק לגמרי. לא שמתי לב כשהדלת נפתחה והאבן פגעה בו". 

לטענת אותו הגורם, מדובר באירוע עצוב במיוחד עבור החייל שבמהלכו נפגע מי שהיה חברו מבלי שהייתה לו כל כוונה לפגוע בו, ומבלי שחשב שפעולותיו מסכנות עלולות לסכן מישהו אחר. "חובש הגיע, חבש את הראש שלו וחשב שהכול בסדר, רק אחרי שהוא הקיא חשבו שיש משהו בעייתי ופינו אותו", שיחזר החייל את השתלשלות האירועים בפני חוקריו.

החייל החשוד ומרדר עברו מסלול של שנה ושלושה חודשים ביחד, ובחקירתו הוא סיפר כי השניים הם חברים טובים גם מחוץ למסגרת הבסיס. בהתייחסו לתקרית יידוי האבנים, ציין החייל כי לא מדובר באירוע חריג שכן גם בעבר חיילים שונים בבסיס יידו אבנים שלא במטרה לפגוע. לדבריו, במהלך התקרית הנוכחית הוא עצמו יידה בין 7 ל-8 אבנים.

החייל הסביר כי הוא לא ראה את מרדר נכנס לתוך תא השירותים, וכי האבן לכיוונו נזרקה מבלי שהחיילים שהיו במקום הבחינו בנוכחתו. לדבריו, מיד לאחר התקרית המפקדים במקום הבחינו במתרחש ופינו את מרדר ליחידה לצורך חבישה כשהוא בהכרה מלאה. לטענתו, רק בשלב מאוחר יותר ואחרי שהקיא, מרדר פונה לבית החלים. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפציעת החייל כי "המשטרה הצבאית החלה בחקירת נסיבות האירוע ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

מטעם הסנגוריה הצבאית שמייצגת את החייל החשוד נמסר כי הוא "מביע צער רב על קרות המקרה ודאגה שלמה לחייל הנפגע, שהוא גם אחד מחבריו הטובים. מדובר היה בהשתטות, כאשר לנוכח הנסיבות החייל היה בטוח כי אין אדם אחר בתא השירותים".

בתוך כך, דניאל מרדר שב להכרתו בבית החולים והוא צפוי להשתחרר כבר בימים הקרובים. 

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום