'המועצת' החליטה: 'קול קורא' חריף במיוחד לקראת הבחירות

בדיון של מועצת גדולי התורה שנמשך כשעה וחצי, עודכנו האדמו"רים על ההקצנה בהסתה כנגד הציבור החרדי ובסכנה כיתקום ממשלת אחדות בראשות גנץ ללא חרדים • בסיום הדיון, הוחליטו המשתתפים להוציא נוסח חריף במיוחד של 'קול קורא' ובו דגש על האיסור להימנע מלהשתתף 

חרדים 4.9.2019 | 18:41

יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דיון שנמשך כשעה וחצי במועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שהתכנסה בבית ועד הפועל ברחוב שומר הכותל בירושלים, בהשתתפותם של גדולי אדמו"רי 'אגודת ישראל' בו דנו האדמו"רים בנוגע לבחירות הקרבות, כשהכותרת המרכזית מהדיון, היא ההחלטה כי ה'קול קורא' שיפורסם יהיה בנוסח חריף במיוחד לנוכח הסכנות.

בדיון שנחלק למספר חלקים, העבירו חברי הכנסת של המפלגה סקירה בפני חברי המועצה על מצב הסקרים בה נאמר כי גם בבחירות החולפות המצב של הסקרים העלה חשש להמשך שלטון נתניהו וכי כעת הסקרים מצביעים על מגמה דומה ואף מצבו של נתניהו טוב יותר, ממצבו בסקרים כשבוע לפני הבחירות הקודמות. 

בנוסף, חברי הכנסת דיווחו לגדולי האדמו"רים על שינוי המגמה בכל היחס של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהחל לתקוף את החרדים ולהצהיר כי יפעל להקמת ממשלת אחדות חילונית ללא החרדים והוא אף כינה את החרדים "סחטנים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האדמו"רים עודכנו על מסמך ההבנות שנשלח אמש לאנשי הציונות הדתית ובו התייחסות לנושא ההתנחלויות והתחייבות לפעול שלא יפונו חלקים מיהודה ושומרון לקראת הסכם המאה של הנשיא טראמפ. 

בחלק העיקרי, דנו האדמו"רים ב'קול קורא' שיופץ ביומנים קודם הבחירות, כאשר עלה לדיון הצורך לכתוב 'קול קורא' חריף יותר לקראת הבחירות הנוכחיות ולא רק קריאה להצביע לרשימת 'יהדות התורה' אולי אף להביע את הסכנה המרחפת על עולם התורה וההלכה כשבמרכז הדיון דנו האם לכתוב "חובה להשתתף בבחירות" או אף להוסיף כי "חל איסור להימנע בבחירות אלו".

בפני האדמו"רים הובאו מכתבי 'קול קורא' מהעבר ששם היה כתוב על האיסור להימנע מהשתתפות בבחירות.

במהלך הדברים, הציע סגן השר מאיר פרוש לצאת בקריאה להתחזק בלימוד שמירת הלשון למען הצלחת המערכה, דבר שימחיש את החשש הגדול העומד על הפתח לקראת הבחירות.

גם נושא ההסתה של לפיד וגנץ עלה במהלך הישיבה הסגורה וגדולי האדמו"רים הביעו תמיכה בחברי הכנסת כי אסור לשתוק.

בכינוס השתתפו האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, באיאן, סלונים, ביאלא וסערט ויז'ניץ.

האדמו"רים מצאנז, ויז'ניץ סאדיגורה ומודז'יץ לא השתתפו.

בסיום המועצת הסתודדו במשך דקות ארוכות האדמו"רים מגור וסלונים יחד עם המזכיר הרב יעקב ולצר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום