דו"צ פנה לנסראללה והבטיח לחשוף הוכחות

בתגובה לדברי נסראללה כי "נתניהו ממציא סיפור לצורך הצדקת המתקפה", דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם לפני זמן קצר בעמוד הטוויטר שלו, הבטחה לחשוף מידע שיגלה את השקר של נסראללה. "רוצה לדעת את האמת?" כתב סא"ל אדרעי, "תישאר מחובר"

חרבות ברזל 3.9.2019 | 17:23

בתגובה להכחשות חיזבאללה pixabay


מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נאם בסוף השבוע האחרון והתייחס למתקפת הרחפנים במעוז חיזבאללה ברובע הדאחייה, מדרום לביירות. בנאומו אמר, "נתניהו משקר לישראלים. אין במקום שהופץ מפעל לייצור טילים מדויקים. אם היו לנו מפעלים לטילים מדויקים, הייתי יוצא ומפרסם זאת בגאווה".

לדברי נסראללה, "נתניהו ממציא סיפור לצורך הצדקת המתקפה - לשם שינוי המשוואה". הוא אישר "אנחנו מחזיקים בטילים מדויקים בלבנון", ומיד הוסיף "אך לא מפעלי ייצור. כל מה שכותבים אלה ספקולציות - אנחנו רוצים שהאויב יישאר מבולבל".

בתגובה לכך, דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם לפני זמן קצר בעמוד הטוויטר שלו, הבטחה לחשוף מידע שיגלה את השקר של נסראללה. "רוצה לדעת את האמת?" כתב סא"ל אדרעי, "תישאר מחובר".

בציוץ נוסף פנה לשר החוץ הלבנוני, ג'ובראן בסיל, וכתב לו "אני בטוח ששמעת את הדיבורים האלה שוב ושוב מנסראללה. הגיע הזמן לגלות את האמת. מוכנים לסיור עבודה עבור אנשי תקשורת?".

בשבוע שעבר חשף צה"ל את תשתית פרויקט דיוק הטילים, האופן בו התכוונו חיזבאללה להסב רקטות לטילים מדויקים והאופן בו ניתן לייצר טילים מדויקים כולל הדמויות מאחורי הפרויקט שמוגדר כאחד הסודות הכמוסים של חסן נסראללה שיופתע מהיקף המידע שהצליח לפצח אגף המודיעין של צה"ל.

בשנים 2018-2019 לא הצליח חיזבאללה להגיע ליעדי התכנית לממש את הסבת הטילים באתרים, מסיבות רבות שחלקן יוחס לפי פרסומים זרים לתקיפות ישראליות. הרוב המוחלט סוכל בדרך. אחד משיאי המאבק נגד פרויקט טילי הדיוק של חיזבאללה היה נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם במהלכו חשף מיקום של אתרי הייצור. כתוצאה מהחשיפה נאלץ חיזבאללה להעתיק את האתרים למקומות אחרים. 

במסגרת המאמץ שנמשך הוברח ללבנון הרכיב הקריטי לייצור הטיל המדויק: המערבל (מיקסר), תוצרת איראן, ייעודי לפרויקט הטילים. חיזבאללה ואירא הצליחו להקים אתרים בביירות ובבקעא בלבנון. בתוך בניינים, מתחתיהם ולידם. ארבעה גורמים איראנים ולבנונים אחרים על הפרויקט אחד מהם מבוקש על ידי מחלקת המדינה האמריקאית על מעורבותו בפיגוע בביירות בו נהרגו 240 חיילים אמריקאים. 

"מדובר בפרויקט ממודר מאוד שחשיפתו תפתיע את פעילי חיזבאללה כולל הבכירים ואת ממשלת לבנון" אמר בשבוע שעבר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס. "נסראללה וכוח קודס הקימו את תשתיות ייצור הטילים המדויקים מתחת לאפם וללא ידיעתם. גם כשר החוץ הלבנוני הגיע לאתר עליו דיבר רוה"מ נתניהו דאגו חיזבאללה להביאו אל המקום אחרי שהם 'מנקים' את האתר. בפועל, ממשלת לבנון, מגבה את הפרויקט למרות פניות חוזרות ונשנות של ישראל וגורמים מערביים נוספים ולכן הם נושאים באחריות".

למרות העיכוב בפרויקט הטילים המדויקים, כך צה"ל, יש בידי חיזבאללה עשרות לא רבות של טילים מדויקים ברמה מבצעית מגוונת, אך אין לה יכולות לייצור סדרתי של טילים מדויקים. "עד היום לא הצליחו חיזבאללה ואיראן להקים מפעל על אדמת לבנון למרות שחשבו שמרחב לבנון מוגן מפני תקיפות". 

בנוסף לתוואי הפרויקט כולו, נחשפים גם שמותיהם ודמויותיהם של הבכירים העומדים בראשות הפרויקט, הן הגורמים האיראניים והן גורמים מארגון הטרור חיזבאללה. הראשון מביניהם הוא מחמד חסין-זאדה חיג'אזי - מפקד גיס לבנון בכוח קודס ומוביל פרויקט הדיוק. קצין בכיר במשמרות המהפכה ופועל באופן ישיר תחת מפקד כוח קודס, קאסם סלימאני. במסגרת תפקידו, מפקד על כוחות איראניים המוצבים בדרך קבע בלבנון. 

לצד חיג'אזי, מעורבים בפרויקט שני קצינים בכירים נוספים במשמרות המהפכה: מג'יד נואב - האחראי הטכנולוגי בפרויקט הדיוק של חיזבאללה. פועל תחת הנחיות כוח קודס בפיקודו של קאסם סלימאני. נואב נחשב למהנדס מומחה בתחום טילי קרקע-קרקע ומופקד על ההיבטים הטכנולוגיים בפרויקט. הוא מבקר ומפקח באופן פעיל על האתרים בלבנון. 

עוד גורם משמעותי המעורב בפרויקט הוא עלי אצ'ער נורוזי – ראש אגף הלוגיסטיקה במשמרות המהפכה, שאחראי על העברת הציוד והרכיבים הלוגיסטיים מאיראן לסוריה ומשם לאתר פרויקט הדיוק בלבנון. פואד שכר - מבכירי מפקדי חיזבאללה ומפקד פרויקט הדיוק מטעמם. יועץ בכיר למזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה וחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד. 

הפרויקט הממודר והמסווג ביותר, הוסתר גם מפני בכירי חיזבאללה ואיראן, ומתבצע מתחת לאפה של ממשלת לבנון תוך שימוש בכספים ומשאבים של אזרחי לבנון ואיראן. חשיפת חומרים אלו מסירה את המסכה מעל מהלכי הפרויקט והבכירים המעורבים בה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום