החרדים לא יוכלו להצביע בבחירות הקרובות

בגלל שתאריך הבחירות בבריטניה נופל על יום טוב שני של חג סוכות, קיים חשש גדול בקרב החרדים באי הבריטי מחשש שלא יכלו להצביע, כאשר הבחירות נערכות בצל הדאגה מג'רמי קורבין ומפלגתו האנטישמית

חדשות בעולם 3.9.2019 | 18:28

ג'ונסון בישראל, ארכיון | קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מתכנן בחירות ביום בו יהודים חרדים אינם יכולים להצביע. חברי הקהילה היהודית חוששים כי הם לא יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית.

הבחירות מתוכננות ליום שני ה -14 באוקטובר, החל ביום השני של סוכות, שבו חוגגים בחוץ לארץ את יום טוב שני של גלויות. מנהיגי הקהילה היהודית מציעים למצביעים החרדים ושומרי השבת להירשם להצבעה בדואר. אך יש עדיין חששות כי בגלל מועד הבחירות, רבים מהיהודים החרדים לא יצליחו להצביע על אף האפשרות של ההצבעה בדואר. כך מדווח ה"דיילי מירור".

ועדת הנבחרים של יהודי בריטניה פנתה לממשלה והביעה דאגה שיהודים חרדים - דתיים לא יצליחו להצביע. המצביעים היהודים צפויים למלא תפקיד מכריע בבחירות הקרובות בגלל הדאגה מהאנטישמיות שנמצאת בתוך מפלגת העבודה (הלייבור) הבריטית בראשות ג'רמי קורבין.

בתי הכנסת משמשים לרוב גם לקלפיות, אך אם הבחירות יהיו במהלך חג הסוכות, זה יהווה בעיה גדולה לחרדים. מועצת ההנהגה היהודית של בריטניה הודיעה, כי היא תעודד את היהודים להגיש בקשה להצבעה בדואר, והם הם שוקלים להעלות את דאגתם לראש הממשלה.

מטעם מועצת ההנהגה נמסר, "אנו מודאגים מכך שניתן יהיה לבטל את זכותם של רבים מהמצביעים היהודים שומרי המסורת על ידי בחירות שמתוכננות בחג יהודי, ואנחנו עשינו פנייה לממשלה בעניין זה, אנו נבקש מהקהילות שלנו להירשם להצבעות בדואר בדחיפות, כדי שיוכלו לממש את ההצבעה הדמוקרטית שלהם."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום