קרב על התודעה: צה"ל חזר לסייר בקו הגבול

כתב ערוץ אל-מנאר, עלי שועייב, תיעד את החזרה לשגרה של צה"ל בגבול לבנון והחמיא לנסראללה • "הבובות יחזרו למקומם בחזית החנות" צייץ על ה'מוצגים' של צה"ל

חרבות ברזל 3.9.2019 | 14:45

כתב 'אל מנאר' תיעד כוחות צה"ל בגבול לבנון צילום: עלי שועייב, אל מנאר

 

יומיים לאחר שיגור טילי קורנט על ידי חיזבאללה מגבול לבנון לעבר הגבול הצפוני של ישראל, צה"ל חזר לערוך סיורים לאורך גדר הגבול, דבר שנמנע לעשות במהלך השבוע האחרון.

העיתונאי עלי שועייב, כתב רשת אל-מנאר של חיזבאללה שהיה במהלך מבצע מגן צפוני ה'פנים' של חיזבאללה ולא הפסיק לשדר את המסרים של ארגון הטרור מגבול הצפון, פרסם הבוקר (שלישי) סרטון מהמקום, והתייחס לנאומו של חסן נסראללה אמש בו אמר, "אני מודה לתקשורת, לעיתונאים ואנליסטים, שסיפקו סיקור מקיף ורציונלי של האירועים ועזרו להודיע ​​לציבור על האירוע".

שועייב תיעד את עצמו על רקע הסיורים של צה"ל בגבול ישראל לבנון, ופנה לנסראללה ואמר "בהוראתך, הם יצאו. אך הבהלה שלהם לא הותירה אותם". שועייב פרסם גם סרטון בו נראה ג'יפ צבאי נמצא על גרר. "מנגנון הבובות המפורסם ביותר של האויב הציוני בגבול עם לבנון - נסוג היום". עוד כתב "היום הבובות יחזרו למקומם בחזית החנות".

הג'יפ על נגרר צבאי. צילום: עלי שועייב, אל מנאר

כפי שפורסם הבוקר, בתום הערכת מצב החליט הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי על חזרה הדרגתית לשגרה בגבול הצפון, זאת לאחר יותר משבוע של כוננות גבוהה ותגבור כוחות.

צילום: עלי שועייב, אל מנאר

הרמטכ"ל כוכבי אישר לבצע היום את חילופי נספח צה"ל בוושינגטון, ראש להק מבצעי בחיל האוויר וראש מטה פיקוד העורף. במקביל, דובר צה"ל רונן מנליס יסיים את תפקידו ויוחלף ב-15 לחודש על ידי תא"ל הדי זילברמן. זאת לאחר העיכוב שנוצר.

צילום: עלי שועייב, אל מנאר

יצוין כי כבר אתמול אחר הצהרים הורגשה הקלה מסוימת בקו הגבול, עם הפרסום על בקשתו של נסראללה מראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי כי יעביר מסר דרך ארצות הברית, צרפת ומצרים - כי פניו אינם למלחמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום