העיתונאי הצליח לחמוק מ-48 שומרי ראש

עיתונאי איראני אמיץ, הצליח לחמוק מ-48 שומרי ראש ונמלט לשבדיה | סיפר לעיתונות המקומית כי "היה קשה מאד לברוח, עשרות שומרי ראש פוקחים עין על הכתבים שלא יעלמו"

חדשות בעולם 28.8.2019 | 21:31

אילוסטרציה | pixabay

עיתונאי איראני שנסע עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף לאירופה בשבוע שעבר, ברח מהמשלחת האיראנית וביקש מקלט בשבדיה, כך דווח בתקשורת הערבית.

מדובר בעיתונאי אמיר-תוהיד פאזל, שעבד ככתב פוליטי בסוכנות ידיעות איראנית פרו המשטר, ועל פי הדיווח משבדיה הוא ביקש מקלט מדיני ב-21 באוגוסט, ביום רביעי שעבר. הוא היה חלק ממשלחת של זריף במסגרת סבב ביקורים בפינלנד, שוודיה, נורווגיה ומדינות אחרות.

הוא סיפר לערוץ הטלוויזיה השבדי SVT כי "ב-20 באוגוסט, כשהייתי בשבדיה, אחד מחברי בטהרן יצר איתי קשר, וסיפר לי שארבעה שוטרים בלבוש אזרחי באו למשרד של סוכנות הידיעות עם צו מעצר בשבילי". מסתבר כי פרטים שפרסם העיתונאי כנראה לא מצאו חן בעיני האיראנים, שניסו לעצור אותו. הוא פרסם כי פקידי ממשל איראנים מחזיקים באזרחות כפולה של איראן ושל מדינות אחרות, מדינות בהן רואה המשטר האיראני "מדינות עוינות", בהן ארה"ב, בריטניה וקנדה. איראן אינה מכירה באזרחות כפולה, ומסרבת לספק סיוע קונסולרי לאזרחיה שמחזיקים באזרחות כפולה.

פאזל שהיה בשבדיה והצליח לחמוק מהמשלחת סיפר כי "זה היה קשה מאוד. היו 48 שומרי ראש שמאבטחים את השר זריף ופוקחים עין על הכתבים והעיתונאים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום