התרגיל של בלוך: הזמינה את גפני וגלגלה האחריות אל אבוטבול

בתקופה האחרונה נאבקת סיעת 'דגל התורה' בראש עיריית בית שמש, שאינה מביאה פתרון עבור תלמידי שכונת 'בר אילן' בעיר. בלוך משגרת מכתב לגפני ובו היא מגלגלת את האחריות למחדל אל ראש בעיר הקודם - משה אבוטבול • "מה שמותר לאבוטבול החרדי אסור לעליזה בלוך?"

חדשות בארץ 28.8.2019 | 14:54

חשיפת 'בחדרי' משה גפני צילום: דוד כהן, פלאש 90

 

פרסום ראשון: בעוד מאבקה של סיעת 'דגל התורה' נותר ללא מענה מצידה של ראש העיר בית שמש עליזה בלוך, בשעה הקרובה צפוי להגיע לעיר יו"ר 'דגל התורה', חבר הכנסת משה גפני. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קיים חשש שבמהלך הסיור יודיעו ב'דגל' על פרישה מהקואליציה. עליזה בלוך מצידה, מגלגלת את האחריות לידי ראש העיר לשעבר משה אבוטבול.

במכתב ששיגרה בלוך לגפני בשעה האחרונה, היא מזמינה אותו לסיור במוסדות החינוך בעיר בכדי לתת יד לפיתוחה של בית שמש. במכתב מפרטת בלוך את העשייה הכבירה לדבריה שנעשתה על ידה וע"י סגן ראש העיר ישעיהו אהרנרייך במהלך השנה האחרונה לטובת הציבור החרדי בכלל ובפרט לציבור הליטאי.

"במסגרת הסיור, נתכבד להציג לכבודו את העשייה הברוכה בתחום החינוך החרדי בעירנו ובתוכם את אכלוס בניין בית הספר החדש ברמה א', בו ילמדו בשנה"ל הקרובה ת"ת לבנים 'וזאת ליהודה' הכולל כ-290 ילדים, ובית הספר לבנות 'דרכי רחל' הכולל כ-350 תלמידות" כותבת בלוך.

"במסגרת הביקור אף נשמח להציג בפניכם בשכונה רמת בית שמש ג1 את מתחם המנדי"ם החדש שנפתח השנה עבור ת"ת דרכי יושר הכולל כ-250 תלמידים אשר כידוע למע"כ שהה עד עתה יחד עם בית הספר של החינוך העצמאי שפותח לקראת שנה"ל הקרובה חמש כיתות א' בליעה"ר, וכן בשלש כיתות הגן שאוכלסו לפתיחת שנה"ל הבאה עבור רשתות החינוך 'עץ הדעת', 'בית בגן' ו'גני החושן', ובמוסדות נוספים בעיר אשר נעזרו ע"י העירייה לפתיחת שנה"ל הקרובה".

"בטוחנו שיום זה בו העיר בית שמש מאכלסת בסייעתא דשמייא קרוב ל1000 תלמידים בליעה"ר במוסדות מפוארים וחדשים המזוהים עם תנועת 'דגל התורה', הינו יום חג עבור מע"כ אף באופן אישי במסגרת תפקידו כיו"ר התנועה, ונשמח מאוד לראותך משתתף עמנו ביום זה," מציינת ראש העירייה.

"לאחר הסיור במוסדות, נשמח אם נוכל לקיים פגישת עבודה בלשכת ראש העיר על מנת לדון בתוכנית חירום לטיפול בחוסרים של כ-1,000 כיתות ומבני ציבור רבים נוספים אשר נדרשים לעיר ובפרט לאור הגידול הצפוי באוכלוסיית העיר לאור האכלוס הקרוב של השכונות החדשות." מזמינה בלוך את גפני לפגישה בה ידונו בפתרונות עבור מוסדות החינוך בעיר, "וכן פתרונות זמניים למאות רבות של כיתות וגנים הנמצאים בדירות ומחסנים".

"אנו סמוכים ובטוחים" מוסיפה בלוך, "כי בתפקידך כיו"ר וועדת הכספים תוכל לסייע רבות לעיר ובשיתוף פעולה נוכל להצעיד את העיר קדימה להישגים לטובת התושבים כולם".

בעיריית בית שמש טוענים, שאת כל זה ההישגים הללו, מנסים עסקנים ואינטרסנטים לגמד ולהחביא מהתושבים ומהציבור החרדי, בגלל אינטרסים כלכליים של מפעיל הגנים בשכונה המעורבת.

כאמור, האחריות במאבק ילדי שכונת 'בר אילן' שנחשף לראשונה ב'בחדרי חדדים', מגולגלת על ידי בלוך לידי ראש העיר היוצא משה אבוטבול, והיא כותבת, "האם כל העשייה למען הציבור הליטאי לא שווה בגלל בעיה נקודתית שקיימת כבר עשור, גם אבוטבול לא נתן בשכונת בר אילן הקצאה לגנים מסיבותיו הוא, כדי לא לריב עם התושבים החילוניים אז מה שמותר לאבוטבול החרדי אסור לעליזה בלוך?" תוהה ראש העיר.

ראש העירייה עליזה בלוך, קוראת ליו"ר ועדת הכספים הרב גפני, יחד עם כל הח"כים החרדיים, לשנס מותניים לטובת תושבי העיר ולגייס משאבים לפתרון לכלל האוכלוסיות ולא רק לגורמים שיודעים לעשות רעשי רקע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום