גדעון סער: בנט ושקד יהיו בעתיד בליכוד

לאחר שלקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ושב בכוחות מחודשים, גדעון סער מדבר על הכל • על בנט ושקד, לפיד, ברק והחשדות נגד חיים כץ • ומה הוא אומר על הביקורת שהשמיע נגד רה"מ?

פוליטי 22.8.2019 | 09:31

"יש לי דעה שונה" גדעון סער צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

גדעון סער שכזכור, לקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים וכעת חזר, פותח את הכל בראיון שהעניק ל'ישראל היום'.

סער, שנשאל מה יעשו בכירי בליכוד אם נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, ענה: "עיתונאים לא יושבים מול אנשי כחול לבן ואומרים 'אם גנץ לא יצליח, תמליכו את אשכנזי'. למה אין שאלה כזו?! אני לא מוכן לקחת חלק בניסיון לתקוע טריז בתוך הליכוד ערב בחירות, בשעה שאין לזה שום הצדקה. זה מתבצע בכוונה בתוך הליכוד, כדי לנסות לפגוע באחדות בתוך הליכוד. בתוך הליכוד יש אחדות של יעד ומטרה. המטרה היא שתקום ממשלת ליכוד בראשות נתניהו. האם זה בר השגה? כן".

גם על יריביו הפוליטיים הוא לא חסך במילים.  על איילת שקד הוא אמר כי "היא תהיה בעתיד בליכוד. כרגע היא בחניית ביניים", וכי הוא מקווה ש"גם נפתלי בנט יהיה בעתיד בליכוד". אהוד ברק לטענתו "היה ראש ממשלה גרוע, מתנהל באופן שלא מכבד את עברו ואת התפקידים הרמים שבהם כיהן בעבר", יאיר לפיד הוא "שמאל בתחפושת של מרכז", ובני גנץ "עשה טעות כשהציב עצמו כמועמד לראשות ממשלה ללא ניסיון פוליטי מדיני".

על החשדות נגד חיים כץ, חברו לליכוד, הוא אמר: "אני משוכנע על פי מיטב היכרותי ושיפוטי שכץ לא עבר עבירה פלילית, קראתי את החלטת היועמ"ש, ואני משוכנע בחפותו".

בנוגע לביקורת שהשמיע בזמנו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ההתנהלות בדרום, הוא אמר: "אני לא מבקר באופן פרסונלי, אני מכבד את ראש הממשלה, ובכל זאת, כשליח ציבור מוטלת עלי חובה לומר את מה שאני חושב. יש חברי ממשלה וקבינט שאומרים שצריך לחדש סיכולים ותוקפים את מדיניות הממשלה - למה הם כן יכולים, ולגדעון סער, שמביע עמדה ברורה, צלולה, עם היגיון פנימי, בלי ממד אישי, אסור?! אם הייתי נוהג בצורה שונה, לא הייתי ראוי להיות שליח ציבור".

הוא הוסיף כי, "היתה לי ביקורת ועדיין יש לי ביקורת לגבי התפיסה של המדיניות בעזה. לא שיניתי את דעתי, שביטאתי אותה גם אחרי שתי הפסקות האש האחרונות, אני חושב שהתנאים שבהם הושגו הפסקות האש האלה לא חיזקו אותנו, יש לי דעה שונה בנושא המדיניות כלפי עזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום