שטיינמץ ו-MBD יגיעו לביהמ"ש? השופט ביקר את העתירה

בגלל טעות בעתירת שדולת הנשים אל בית המשפט נגד ההופעה לגברים בלבד שמתכננת עיריית חיפה, השופט ביקר את עתירתן ודרש מהן הבהרות | האם גדולי הזמר המתרוצצים בימים אלה מופע למופע יאלצו להגיע לביהמ"ש, שדולת הנשים לא מצליחה להשיג אותם והעירייה מתבצרת

חרדים 21.8.2019 | 22:52

יעקב נחומי, פלאש 90

השופט רון שפירא - ‏נשיא בית משפט המחוזי בחיפה, שקיבל את העתירה של שדולת הנשים נגד ההופעה של הזמרים החרדים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד בשבוע הבא בחיפה, קבע דיון בעניין ביום ראשון הקרוב בשעה 12:00 בצהרים.

העתירה הוגשה על ידי שדולת הנשים מאחר ומדובר בהופעה לגברים בלבד ללא נשים, זאת מאחר והמגזר החרדי לא יגיע להופעה מעורבת ומעבר לכך האמנים אינם מופיעים על הבמה כאשר אין הפרדה בין גברים לנשים.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בעתירה נכתב כי ההופעה צפויה להיערך ביום רביעי הבא, 28/08, בעוד שבמודעה על האירוע נכתב כי ההופעה תתקיים ביום שני הבא 26/08. "מעבר לטענה שאולי תעלה בעניין טעות סופר, מעורר קושי דיוני ומהותי בשים לב לסמיכות המועד" אמר השופט רון שפירא, במיוחד כאשר מדובר בדיון במהלך פגרת הקיץ של בתי המשפט.

עוד העיר נשיא בית משפט המחוזי, כי שני הזמרים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ, "שמן הסתם כל החלטה עלולה לפגוע בהם ובפרנסתם, לא צורפו כמשיבים לעתירה". מעבר לכך העיר את תשומת לב העותרים, שדולת הנשים, כי מאחר והיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא בוחן את הנושא וייתן את דעתו בנודע לכללים שיחולו על הופעות מסוג זה, גם הוא לא צורף כמשיב לעתירה.

בעקבות כך, הוראה נשיא ביהמ"ש להודיע לבית המשפט עד מחר (חמישי) בצהרים למה לא לדחות את העתירה על הסף "מחמת שיהוי ואיחור בהגשתה". השופט הסביר את נותרו בסך הכל שני ימי עבודה של ביהמ"ש לפני ההופעה.

כמו"כ ביקש נימוק למה לא צורפו שטיינמץ ובן דוד לעתירה, בהיותם צד העלול להיפגע מכל החלטה שתתקבל. עוד הורה להוסיף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כמשיב לעתירה.

בתגובה להערות בית המשפט, השיבו בשדולת הנשים כי ניסו ללא הצלחה להשיג את הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד, "חרף ניסיונות טלפוניים חוזרים להשיג מי מהשניים, לא היה כל מענה" כתבו. לכן, ביקשו מבית המשפט כי עיריית חיפה תעביר את העתירה לידי האמנים החרדים.

שלשום (שלישי), העירייה השיבה לשדולת הנשים כי היא אינה מתכוונת לשנות דבר בתכניתה. "לא יכול להיות חולק כי ציבור זה זכאי, כיתר התושבים החיפאים, לקבלת שירותי תרבות מהעירייה תוך כיבוד אמונתו, אורחות חיים וצרכיו ככל אדם באשר הוא אדם" נכתב בתשובה "לעירייה הפררוגטיבה המלאה לחלק את עוגת התקציב העירונית באופן שוויוני תוך התאמת מדיניות התקצוב והתמיכה עם כלל האוכלוסייה הדרה בתחומה והאוכלוסייה הדתית בפרט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום