'הליכוד' למכוני הסקרים: "להציג את ליברמן כחלק מגוש השמאל"

"ישראל ביתנו" ו"כחול לבן" חתמו אתמול על הסכם עודפים - וחוללו סערה רבתי במערכת הפוליטית. בליכוד מיהרו לתקוף וטענו כי "יצא המרצע מהשק" וכי אביגדור ליברמן יעביר קולות מהימין לשמאל, ואילו בישראל ביתנו טענו כי מדובר בעניין טכני בלבד

פוליטי 21.8.2019 | 10:20

מרים אלסטר, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה שלחו מכתב לכל מכוני הסקרים שבו הם מבקשים להעביר את ישראל ביתנו מעמודה שלא משייכת אותה לאף אחד מהגושים, אל עמודת גוש השמאל. וזאת על רקע חתימת הסכם העודפים בין ישראל ביתנו לכחול לבן.

במכתב שאותו כתב עופר גולן, מנהל הקמפיין, למכונים המוכרים הוא כותב כי "בחודשים האחרונים פרסמתם סקרים רבים עבור כלי התקשורת השונים, שבכולם הקפדתם שלא לשייך את רשימת 'ישראל ביתנו' לאף אחד מהגושים. כעת סיעת ישראל ביתנו חתמה על הסכם עודפים עם כחול לבן בראשות יאיר לפיד ובני גנץ. המשמעות – כחול לבן צפויה ליהנות מעודפי הקולות של ישראל ביתנו ובכך להעשיר את קופת המנדטים שלה".

לדבריו, "חתימת ההסכם בין השתיים מקבעת את העובדה שמעתה ישראל ביתנו היא חלק מחלק מגוש השמאל ולכן אבקשכם שמעתה תכללו אותה בסקרים כחלק מגוש השמאל".

נתניהו: "אני אומר את זה בצער, אבל היום זה רשמי – ליברמן מעביר קולות של הימין לממשלת שמאל. כלומר, מי שרוצה ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ, שיצביע ליברמן" ”ישראל ביתנו: "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באבדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים".

בכיר בכחול לבן: "השמחה שלנו היום היא גדולה. בפעם האחרונה לא חתמנו הסכם עודפים עם אף מפלגה ושילמנו על כך ביוקר. עכשיו יש לנו אפשרות למנדט נוסף שיכול להכריע את הבחירות".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב: "טוב עשה מנהל הקמפיין של הליכוד – עופר גולן בכך שפנה לסוקרים להכליל את ליברמן בגוש השמאל. התקשורת ה״אוהדת״ מעדיפה שלא למתג את ליברמן כשמאל רק כדי לפגוע בסיכוייו של נתניהו להרכיב את הממשלה. כל בר דעת מבין שהסכם עודפים בין מפלגות משמר קולות אבודים למחנה וכן, ליברמן בחר את המחנה שלו".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום