בחמאס שוקלים להפסיק את ההפגנות על הגדר ברצועת עזה

בכירים בארגון הטרור טוענים שההפגנות השבועיות גורמות ליותר נזק מתועלת. לעומתם סינוואר, שיזם את הרעיון, טרם הכריע ומנסה לצאת עם הישג. אך עארורי נושף בעורפו כדי לסיים את ההפגנות

חרבות ברזל 20.8.2019 | 23:39

פלאש 90

בהנהגת חמאס דנים בתקופה האחרונה באפקטיביות של הפגנות הגדר ברצועת עזה, וישנם קולות לבטלן, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11. בצמרת הארגון ישנן חילוקי דעות בנושא, ויש הסבורים שיש בהפגנות יותר נזק מתועלת. בכירים בחמאס אומרים בשיחות סגורות שהם לא ציפו שההפגנות יימשכו שנה וחצי בלי להגיע לתוצאות המיוחלות.

סאלח עארורי סגן מנהיג חמאס השוהה בחוץ לארץ סבור כי ההפגנות בגדר מיצו עצמן, והוא מלכתחילה לא נמנה עם תומכי הרעיון. לעומתו מנהיג הארגון ברצועה, יחיא סינוואר, טרם הכריע אם להמשיך בהפגנות או למסמס אותן בהדרגה. סינוואר הוא שהגה את הרעיון לצאת להפגנות הגדר כדי להוביל להסדרה עם ישראל וכישלונן ייחשב כישלונו.

לכאן חדשות נודע שסינוואר מבין שיש צורך למסמס את ההפגנות – אך לא לעשות זאת בבת אחת. הוא עדיין לא הכריע בנושא אבל מחפש הישג עם רכיב של ריבונות. אך עארורי נושף בעורפו כדי לסיים את ההפגנות.

סינוואר אמר לפני שבוע שבארגון הטרור לא מעוניינים במלחמה אך אוגרים כוח, חופרים מנהרות ושומרים על היכולת לשיגור רקטות נגד ישראל. בביקור משפחות חמאס שערך ברצועה הוא שיבח את אחד המחבלים שניסו לחדור לשטל ישראל, וקרא לפעולתו "מעשה גבורה". 

כאן11

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום