"עודה תומך באיראן": עוצמה יהודית והליכוד עתרו נגד הרשימה המשותפת

מפלגת עוצמה יהודית ותשעה חברי ועדת הבחירות מטעם הליכוד עתרו לבג"ץ בדרישה לפסול את הרשימה המשותפת. בערעור הובאו עשרות ראיות ולפיהם חברי הרשימה תומכים ברצח של יהודים ויש לפסול אותם בשל הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור

פוליטי 20.8.2019 | 20:05

צילום: פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית הגישה היום (שלישי) לבית המשפט העליון ערעור על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לאפשר את ריצת הרשימה הערבית המשותפת לכנסת. לערעור הצטרפו תשעה חברי ועדת הבחירות מטעם הליכוד.

בערעור על החלטת ועדת הבחירות מוצגות ראיות נגד חברי הכנסת הערבים, המוכיחים לטענת עו"ד איתמר בן גביר כי הם תומכים בטרור וכן מוצגים ביקורי ח"כים מכהנים מהמפלגות המרכיבות את הרשימה משותפת אצל מחבלים היושבים בבתי הכלא.

בערעור הובאו עשרות ראיות ולפיהם חברי הרשימה בקולותיהם שלהם, תומכים ברצח של יהודים, קוראים לשחרור כלל המחבלים הכלואים במדינת ישראל, תומכים במאבק אלים של ארגוני טרור ומבקשים לשנות את אופיה של המדינה. המערערים טוענים כי יש לפסול את נציגי הרשימה המשותפת בשל הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

ראיה מרכזית נוספת המוגשת לבית המשפט העליון, היא נגד ראש הרשימה איימן עודה. בערעור מובאים דבריו של עודה בראיון לרשת אלמייאדין הלבנונית לאחרונה, בשפה הערבית, בהם מביע עודה תמיכה באיראן. עודה מגדיר את מהלך ביטול הסכם הגרעין עם איראן כמהלך "שיכול להוביל את ישראל לעבר החלטות היסטוריות נגד האינטרסים של עמנו".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, אומר כי "אחרי הראיות שהגשנו היום לבית המשפט העליון – אין מקום להתבלבל: חברי כנסת שתומכים באיראן ומבקרים מחבלים בבתי הכלא, לא רק שאין מקומם בכנסת ישראל, אלא אין מקומם כלל במדינת ישראל. הגיע הזמן לעשות צדק ולהוציא את תומכי הטרור מהכנסת".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום