עיריית חיפה: המופע החסידי יתקיים בהפרדה

לאחר שהוטל צל כבר על ההופעה הצפויה בעיר חיפה של כוכבי הזמר החסידי מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ, בעקבות עתירת שדולת הנשים, עיריית חיפה מודיעה כי היא מתכוונת לערוך המופע כמתוכנן • "אין מדובר בסוגיה משפטית דווקא אלא יותר בסוגיה ערכית-דתית"

חרדים 20.8.2019 | 16:50

לא נכנעת יעקב נחומי וקובי הר צבי

 

סערת האירועים בהפרדה: לאחר ששדולת הנשים עתרה נגד עיריית חיפה על כוונתה לקיים מופע לגברים בלבד של כוכבי הזמר החסידי מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ בעיר, עיריית חיפה מודיעה כי היא אינה מתכוונת לשנות החלטתה והופעה תתקיים כמתוכנן.

במענה לפניית שדולת הנשים נגד ההופעה בהפרדה לגברים בלבד, עיריית חיפה הבהירה כי אינה מתכוונת לשנות את החלטותיה. "אין מדובר בסוגיה משפטית דווקא אלא יותר בסוגיה ערכית-דתית, בדבר זכותו של הציבור החרדי לחיות על פי תרבותו, אורחות חייו, אמונתו האישית ומצוות הדת" כתב עו"ד יוסי דלל מהמחלקה המשפטית בעירייה חיפה.

במכתבו הוא מציין כי קיום אירועי תרבות לציבור החרדי, מתאפשרות תחת שתי חלופות בלבד: קיום אירוע בהפרדה או קיום אירועים מקבילים ונפרדים. העירייה הבהירה כי היא מייחדת תקציבים מאושרים ומוגדרים מראש לקיום אירועי תרבות וזמרה נפרדים לנשים ולגברים באופן שווה ושקוף.

"לא יכול להיות חולק כי ציבור זה זכאי, כיתר התושבים החיפאים, לקבלת שירותי תרבות מהעירייה תוך כיבוד אמונתו, אורחות חיים וצרכיו ככל אדם באשר הוא אדם" נכתב בתשובה "לעירייה הפררוגטיבה המלאה לחלק את עוגת התקציב העירונית באופן שוויוני תוך התאמת מדיניות התקצוב והתמיכה עם כלל האוכלוסייה הדרה בתחומה והאוכלוסייה הדתית בפרט".

עם זאת ציינו, כי אכן היועמ"ש אביחמי מנדלבליט צפוי להתייחס לסוגיה, ולכן עיריית חיפה ממתינה לקבל את התייחסותו לעניין. "ועד לקבלת עמדת היועץ המשפטי לממשלה נותרת עיריית חיפה בעמדתה, כפי שהובאה לעיל, כי האירוע, בשל אופיו וייחודו, עומד בהוראות הדין".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום