טרגדיה מחרידה בבין הזמנים: האברך החשוב הרב יהושע בן פז ז"ל

אסון קשה בבין הזמנים תשע"ט: האברך הצעיר ר' יהושע בן פז ז"ל מירושלים רק בן 24 נסחף למוות בחוף ימה של תל אביב כשהוא מותיר אחריו משפחה גדולה מסביב, וילדים קטנים שנותרו ללא אבא

חדשות בארץ 20.8.2019 | 10:10

באדיבות המצלם

הותר לפרסום שמו של האברך הצעיר שטבע בחוף הים בתל אביב: מדובר באברך החשוב הרב יהושע בן פז ז"ל מירושלים בן 24 בפטירתו המחרידה והקשה, בעיצומם של ימי בין הזמנים.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בלילה שבין שני שלישי לקראת חצות הגיע ר' יהושע ז"ל יחד עם שני גיסיו על מנת להתרענן בבין הזמנים במים של חוף הדולפינריום בתל אביב. דקות מעטות לאחר שנכנס, הגיע גל גדול וסחף אותו ואת גיסו שניצל שמיהר לזעוק לכוחות ההצלה.

יהודה בן פז, אחיו של יהושע ז"ל סיפר הבוקר בתוכנית 'ישר ולענין' ב'קול ברמה': "הם באו רק לשכשך רגליים. פתאום הוא הרגיש מערבולת שמושכת אותו וצעק לגיסו "שמעון אני נסחף" אבל שמעון צעיר ולא ידע איך להצילו".

חברו סיפר: "הוא זז ימינה ואני שמאלה", "צעקנו אחד לשני ואז הוא נעלם. הצלחתי לשחות החוצה ומאז לא ראיתי אותו. הכול היה כל כך מהר".

כוחות גדולים של מתנדבי הצלה של מד"א, איחוד הצלה וזק"א שהגיעו לחוף חלו בחיפושים בשעות הבוקר אך כעבור כמה שעות בשעה 10:00 בבוקר נמצאה גופתו במים ללא רוח חיים והיא נמשתה מהים למגינת לב בני המשפחה וחבריו הרבים.

הרב יהושע בן פז ז"ל מתברך אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: באדיבות המשפחה

מתולדותיו של האברך הצעיר: 

ר' יהושע (שיקי) ז"ל נולד בבני ברק בכ"ד במר חשוון תשנ"ה לאביו הגאון רבי אליעזר בן פז מחשובי תלמידי החכמים בבני ברק ומוסר ועדים לבחורי ישיבות 'ארחות תורה' ו'בית מדרש עליון', ולאמו מרת לאה שתחי' בתו של הגאון רבי יחקאל וילנסקי רב בית המדרש 'תפארת יהושע' ברחוב הרב שך בבני ברק, סבו הוא הגאון רבי יצחק בן פז המשגיח של ישיבת 'מעוז חיל' בירושלים.

בילדותו למד בתלמוד תורה קרלין סטולין ובישיבה קטנה עלה ללמוד בישיבת פוניבז' לצעירים. בבחרותו בעלותו לישיבה גדולה למד בישיבת פוניבז' בבני ברק שם עשה חיל בלימודיו והיה חביבם של ראשי ורבני הישיבה, עם יסודה של ישיבת 'עטרת שלמה' בקרית הישיבה בראשון לציון נבחר להיות ממייסדי הישיבה שם למד במשך תקופה ארוכה והמשיך לעשות חיל בלימודיו.

בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו שתחי' לבית משפחת שטרסבורג משכונת הר נוף בירושלים וקבע את מגוריו בשכונה. לאחר נישואיו למד בכולל של הגאון רבי אברהם ישעיהו לוינשטיין בירושלים בראשות הגאון רבי דוד מילר.  

חבריו לספסל על הלימודים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מספרים על בחור מיוחד במינו שכל חייו ישב ולמד בהתמדה עצומה, "כל כולו היה מידות טובות ויראת שמים" מספרים החברים שלמדו עמו בישיבה.

הוא הותיר אחריו את הוריו, אחיו ואחיותיו, רעייתו שתחי' ושני ילדים קטנים שהקטן בן חודש והגדול בן שנה וחצי.

במחלקה המשפטית של זק"א פועלים בשעה זה לזרז את שחרור הגופה כדי שההלוויה תתקיים עוד לפני השקיעה. 

מסע הלוויה יצא בשעה 15:00 בצהריים מבית הוריו ברחוב בן נריה 2 בשכונת אוסם בבני ברק דרך בית המדרש 'תפארת יהושע' ברחוב הרב שך 46 ובשעה 18:00 מבית הכנסת קהילת האברכים 'ברכת יוסף' ברחוב אלקבץ 50 בשכונת גבעת שאול בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום