ליברמן נגד ברית מילה": מי עומד מאחורי זה"?

לאחר שעורר סערה וטען כי ישנם בישראל 20,000 משגיחי כשרות, מופץ בשעות האחרונות ציוץ שבו הוא תוקף את מצוות המילה ואומר "נשים לזה סוף" • בישראל ביתנו מאשימים את פעילי הליכוד בהפצה של 'פייק ניוז'

פוליטי 20.8.2019 | 08:50

תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עורר אתמול (שני) סערה, לאחר שטען כי בישראל ישנם 20,000 משגיחי כשרות ורק 28 פקחי בנייה. לפני כחודש טען שבישראל ישנם 18,000 משגיחי כשרות.

דובר הרה"ר קובי אלתר הגיב לדבריו של ליברמן ואמר, "שמעתי שמדברים על מספר משגיחי הכשרות במדינת ישראל, אז קחו קצת נתונים: מהנתונים הקיימים ברבנות הראשית, במדינת ישראל יש למעלה מ- 17,000 בתי עסק כשרים (ובכל יום אנחנו שומעים על עוד מסעדות ושפים מפורסמים שהחליטו להיות כשרים, כן ירבו!).

ישנם כ-4000 משגיחי כשרות המועסקים ע"י בית העסק ולא ע"י המדינה! בכל מועצה ורבנות מקומית מועסק מפקח כשרות שמפקח על עבודת המשגיחים, וברבנות הראשית מועסקים עוד 4 מפקחים (בכל הארץ) שתפקידם לזהות זיופים והונאה בכשרות. כך שבפועל, מועסקים ע"י מדינת ישראל מקסימום כ- 200 איש בתחום הכשרות!

‏ועוד נקודות: פיקוח על הבניה הוא חובה, מסעדה לא חייבת להיות כשרה. בעלי העסקים בוחרים בכשרות (וטוב שכך) בכדי להגדיל את קהל הלקוחות וכן הכשרות על המזון מתבצעת בהליך הייצור ולא רק על התוצאה, להבדיל מהליכי פיקוח וייצור אחרים. כך שאין מקום להשוואה!

‏ולסיום והכי חשוב: שניצל לא כשר כנראה טעים כמו שניצל כשר, ושום בדיקת מעבדה לא תוכל להבדיל ביניהם, אלא רק עינו הפקוחה של משגיח הכשרות שנמצא בבית העסק ומפקח על הליך הייצור, וזה בניגוד לתחומי פיקוח אחרים.

בשעות האחרונות מופץ ברשת ציוץ שכתב כביכול ליברמן, ובו הוא טוען "ישראל ביתנו תשים סוף למנהג הברברי שנקרא ברית מילה. השנה היא 2019 ומוהל הוא עדיין מקצוע שהחרדים עובדים בו, במקום למצוא עבודה אמיתית".

הציוץ שהופץ ברשת

בישראל ביתנו מאשימים תומכי ליכוד מובהקים שמפיצים ברשתות החברתיות את ה'פייק ניוז'. "נגיש תלונה במשטרה" הם מוסרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום