פינדרוס מבהיר: "אם גנץ יקים ממשלה - נשב באופוזיציה"

חה"כ יצחק פינדרוס מבהיר הערב כי 'יהדות התורה' לא תשב בקואליציה תחת גנץ בשום מצב, אך ישבו בקואליציה עם גנץ ללא לפיד תחת הנהגת נתניהו • "מעולם לא הסכימו ללכת עם ממשלת שמאל. בגלל המצביעים, לא בגלל הנציגים, לא בגלל נתניהו" • ומה הגיב לדברי אשר?

פוליטי 19.8.2019 | 22:01

יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד חלקים מ'דגל התורה' סירבו לשלול אפשרות של ישיבה עם גנץ בממשלה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס מצהיר היום (שני) כי אין אפשרות כלל ש'יהדות התורה' תשב עם בני גנץ, וכי 'יהדות התורה' תלך לאופוזיציה במקרה והוא יצליח להרכיב את הממשלה.

בפאנל פוליטי שנערך באחת מהישיבות, התייחס חבר הכנסת יצחק פינדרוס לתרחישים הפוליטיים, ושלל באופן נחרץ אפשרות לשבת בממשלת שמאל. הוא הבהיר באופן נחרץ, כי 'יהדות התורה' תעדיף ישיבה באופוזיציה באם בני גנץ יצליח להרכיב ממשלה, כשהם לא שוללים ישיבה עם גנץ תחת הנהגת נתניהו.

לדברי חבר הכנסת פינדרוס, "זו מסורת, שהייתה אצל הרב שך, אצל מרן הרב אלישיב, ואחר כך אצל מרן הרב שטיינמן. הייתה שאלה אם ללכת עם ציפי לבני, ומעולם לא הסכימו ללכת עם ממשלת שמאל. בגלל המצביעים, לא בגלל הנציגים, לא בגלל נתניהו".

פינדרוס הסביר את התנגדותו ואמר, "אנחנו לא מדינת תל אביב - גנץ יכל להיות כרגע בליכוד, אשכנזי יכל להיות נציג בליכוד, זה לא אישית הם אלא את מי הם מייצגים, והם מייצגים את מדינת תל אביב, את מדינת הרצליה. ואיתם אין לנו שותפות".

כאמור, פינדרוס נשאל מה יעשו ב'יהדות התורה' במקרה ובני גנץ יצליח להרכיב ממשלה, ואמר "הוא (בני גנץ א.ק) מייצג מצביעים בסוף. אם הוא רוצה שיכנס לקואליציה שלנו, אם גנץ יקים ממשלה 'יהדות התורה' תלך לאופוזיציה", תוך שהוא לא שולל אפשרות כי ישבו יחד בממשלה תחת הנהגת בנימין נתניהו, בתנאי שיאיר לפיד לא יהיה חלק מהממשלה.

פינדרוס נשאל על כך שביום חמישי פורסם תיעוד ב׳בחדרי חרדים׳, בו נצפה חה״כ יעקב אשר אומר כי אין מחויבות למי מהמועמדים, וכי ייתכן שמחר יכריעו גדולי ישראל לשבת עם בני גנץ. פינדרוס השיב כי "אשר אמר שהוא לא פוסל את גנץ, אבל אמר והבהיר גם כי אנחנו הולכים עם נתניהו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום