הזגזוג של איווט: השקר שליברמן מנסה למכור

אביגדור ליברמן מפמפם לאחרונה על נושא משגיחי הכשרות הרבים הפזורים בישראל, כשהוא מנסה להסית את קהל בוחריו נגד החרדים, בכך שאותם משגיחים ממומנים על חשבון מפקחי בנייה ומפקחות במעונות | אלא שהוא משנה את המספרים מראיון לראיון | 'בחדרי' בדק ומציג את הנתונים האמיתיים

פוליטי 19.8.2019 | 13:10

הנתונים האמיתיים נחשפים אביגדור ליברמן צילום: Tomer Neuberg/ Flahs90

 

במסגרת קמפיין ההסתה אותו מנסה חבר הכנסת אביגדור ליברמן למכור לציבור האנטי חרדי, הוא חוזר מידי כמה ימים על 'נתון', מתוך מטרה להסית נגד הציבור החרדי. כך למשל הוא טוען כי בישראל מעוסקים 20,000 משגיחי כשרות, כאשר מנגד מועסקים תחת משרד העבודה והרווחה רק 30 פקחי בנייה.

אולם הגרסאות של יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן שונו אף הם מספר פעמים. בראיון שהעניק לפני חודש (14/7) לתוכנית 'בחצי היום' ברשת ב' אמר ליברמן, "זה שאנחנו הגענו למצב שיש לנו 18 אלף משגיחי כשרות ורק 30 פקחי בנייה - זו התוצאה שאנחנו רואים באולם אחרי בנייה ובתאונות עבודה".

ארבעה ימים בלבד לאחר הראיון ברשת ב', התראיין ליברמן לתוכנית 'בוקר טוב ישראל' בגלי צה"ל ושם כבר שינה את המספרים ושדרג את כמות המשגיחים בישראל, וכך אמר ליברמן: "מה שמפריע לנו שיש לנו סך הכל בכל מדינת ישראל 20 מפקחות על מעונות יום, כלומר מפקחת אחת על כל 300 מעונות יום, יש לנו על כל אתרי בנייה 30 פקחים, אבל יש לנו 20 אלף משגיחי כשרות".

גם היום (שני) מפרסם אביגדור ליברמן סרטון בחירות שגובל בהסתה ושמא גם באינטישמיות, בו הוא טוען "כשצריך לממן 20 אלף משגיחי כשרות איך ישאר כסף לממן יותר מ-28 מפקחי בנייה?". לטענתו, "במקום שוויון יש כאן נטל". ששוב הוא משנה גירסאות בכמות פקחי הבנייה וכמות המשגיחים.

ועכשיו לעובדות

מנתונים של הרבנות הראשית לישראל שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי בישראל מעוסקים בסך הכל בין 3,500 ל-4,500 משגיחים, שרובם הגדול לא עובדים במשרה מלאה והחלק הנוסף מועסק ישירות על ידי בעלי העסקים, כך שלא נכון להשוות את הנתון לפקחי בנייה שמועסקים על ידי המדינה בעוד המשגיחים ברובם מועסקים באופן פרטי ורק את ההכשרה עם עוברים דרך הרבנות הראשית.

ברבנות הראשית מציגים בפני 'בחדרי חרדים' נתון נוסף אותו אביגדור ליברמן בוחר להסתיר, ברבנות הראשית מועסקים ארבעה מפקחים בלבד שתפקידם הוא לאכוף את חוק ההונאה בכשרות והם אחראים על מאות אלפי עסקים בכל הארץ, ועוד כ-50-100 מפקחי כשרות בכל הארץ המועסקים על ידי המועצה הדתית.

בנוסף, ההשוואה בין משגיחי כשרות לפקחי בנייה נועדה כדי להרבות הסתה בין המגזר הכללי בישראל למגזר החרדי, שכן פיקוח על הבניה בישראל הינו חובה, לעומת פיקוח על הכשרות שאינו חובה ובעלי העסקים הם שבוחרים בכשרות בכדי להגדיל את קהל הלקוחות.

'בחדרי חרדים' החליט שלא לתת יד להסתה של ליברמן ולכן בחר שלא לפרסם את סרטון ההסתה של ליברמן ובמקום זאת להציג את השקר אותו ליברמן מנסה למכור לציבור, תוך שאנו קוראים לליברמן, אנחנו לא מצפים שתפסיק להסית כי אתה בוודאי צריך מנדטים, אבל לפחות הישמר שלא תביך את עצמך עם שקרים וסילופים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום