נחשף: ב'יש עתיד' ניהלו מגעים לאיחוד עם ליברמן - לפיד טרפד

בעוד הרוחות סוערות בתוך 'כחול לבן', ובעוד נחשפות העלויות והיחסים הפנימיים, נחשף בשעות האחרונות כי בכירים ב'יש עתיד' ניסו לבצע מהלך שיכול היה לזעזע את מערכת הבחירות ולשנות את מפת המפלגות, אולם לפיד טרפד | וגם, חקירת ההדלפות: "פשוט חוצפה - משחק מלוכלך"

פוליטי 19.8.2019 | 12:30

גוברים החיכוכים על רקע החקירה החשאית אביגדור ליברמן ויאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

לפני כשבועיים הוגשו הרשימות לכנסת ה-22 ולא ניתן בשלב הנוכחי לחולל שינויים ברשימה עד לבחירות הבאות. כעת חושף העיתונאי הוותיק שלום ירושלמי באתר 'זמן ישראל', כי סמוך להגשת הרשימות ניהלו בכירים ב'יש עתיד' מגעים עם 'ישראל ביתנו' בכדי לאחד את הרשימות ולרוץ תחת הדגל של רשימה חילונית.

לפי התכנון, 'יש עתיד' התכוונה לפרוש מ'כחול לבן' ולחבור לליברמן שבפרמטרים מסוימים דומה ל'יש עתיד', בטח במסרים האנטי דתיים שאנו רואים כיום, כאשר הם מתחרים זה מול זה מי יותר אנטישמי בכדי לגרוף את קולות שונאי הדת והחרדים.

אותם בכירים הזמינו סקרים כדי לבדוק את כדאיות המהלך והתוצאות היו מרשימות למדי - 26-27 מנדטים לרשימה משותפת שכזאת. על פי דיווחו של ירושלמי, אביגדור ליברמן היה בסוד העניינים, וגם לא שלל על הסף.

אילולא המהלך היה יוצא לפועל הוא היה מטלטל את מערכת הבחירות שהחלה בתרדמת ובחוסר חשק ומשנה באחת את מפת המפלגות בישראל. אולם מסתבר כי המהלך נרקם מאחורי גבו של יאיר לפיד וכשהגיעו אליו עם ההצעה מוכנה הוא טרפד אותה ואמר, "אני חתמתי על הסכם עם בני גנץ ועם בוגי יעלון ואני לא יכול להפר אותו. זה גם ייראה מאד רע בעיני הציבור".

מי שבישל את המהלך כך על פי הדיווח ב'זמן ישראל', היה לא אחר מאשר הלל קוברינסקי, האיש המקורב ביותר ליאיר לפיד ואשר בביתו בסביון, מתקיימות לעיתים הפגישות החשובות והגורליות של לפיד. כמו החתימה על ההסכם עם בני גנץ וכן הפגישות של לפיד עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס, אותן דאג למחוק מבעוד מועד מיומנו האישי.

שלום ירושלמי מעריך כי קוברינסקי בישל את המהלך מתוך רצון לפרק את החבילה עם 'כחול לבן', בעקבות הקרע בין השותפים, שלפי מקורבים עמוק הרבה יותר ממה שחושב הציבור או קורא בעיתונות. בשטח המצב הרבה יותר גרוע ומתוח, למרות ההצהרות ההדדיות והחיבוקים הפומביים.

יתירה מכך, ב'יש עתיד' חושדים כי גנץ יהיה זה שיפרק את החבילה איתם אחרי הבחירות ויזחל לממשלת נתניהו לבדו, שכן הוא לא הגיע לפוליטיקה כדי לשבת באופוזיציה. כדי להקדים אותו יזמו הבכירים ב'יש עתיד' את המהלך לאיחוד עם ליברמן, שכמובן טורפד על ידי לפיד.

מקור ב'יש עתיד' שסירב להיחשף, אומר לירושלמי כי "גנץ לא הולך לשום אופוזיציה. זה ברור לכולם. הוד בצר [ראש המטה של בני גנץ] מדבר כמעט בגלוי על האפשרות הזו. אתה שומע איך גנץ מתבטא כלפי נתניהו. אין לו שום חשבונות קודמים אתו. להיפך, נתניהו מינה אותו לתפקיד הרמטכ"ל ונתן לו את השנה הרביעית, והוא יהיה אצלו שר הביטחון".

לדברי מקור נוסף ב'יש עתיד', "התנאי של גנץ יהיה שהוא לא יתמוך בשום חוקי חסינות. זה יהיה מבחינתו מרחיק לכת. חוץ מזה לא תהיה לו שום בעיה".

בתוך כך, אנשיהם של בני גנץ ובוגי יעלון, ממשיכים לטעון כי הסכם הרוטציה שיאיר לפיד מתעקש עליו הורס להם את כל הסיכויים לכבוש את ראשות הממשלה. לדבריהם, "לפיד עומד בינינו ובין הניצחון בבחירות". כמו כן ב'כחול לבן' ערכו סקר שמציג כי אם לפיד יוותר על הרוטציה המפלגה תתחזק בששה מנדטים נוספים.

משבר האמון בעקבות חקירת ההדלפות החשאית

ביומיים האחרונים שוררת אווירת נכאים ב'כחול לבן', המעט אמון שעוד נשאר בין הפלגים נעלם ואיש כבר אינו חושש לכלכלך ויהי מה - למרות שהחיכוכים הללו מזיקים למפלגה שניצבת כמו כולן - 28 ימים לפני המועד הגורלי.

על פי הדיווח הבוקר (שני) ב'ישראל היום', עלות החקירה החשאית שהזמין בני גנץ מראש השב"כ לשעבר והח"כ לשעבר יעקב פרי מ'יש עתיד', עלתה כחצי מיליון שקלים. 

בכיר ב'יש עתיד' מספר ל'ישראל היום' כי  "ביש עתיד המומים מהבגידה של חוסן לישראל בראשות בני גנץ, ומחוסר האמון הפנימי בכחול לבן. במקום להתעסק בניצחון - מתעסקים בחשדות בצדדים". לדבריו, "מאז הקמת יש עתיד, מעולם לא הודלף דבר אחד במשך שני קמפיינים. מרגע הקמתה של חוסן לישראל, התנהלותה מלווה בהדלפות מנאומים עתידיים ומשיחות סגורות, כאלה שאנשי יש עתיד אפילו לא לוקחים בהן חלק, למשל השיחה המוקלטת המפורסמת שבה גנץ טוען כי ייתן למפלגות החרדיות דף ריק למילוי דרישותיהן, חתום בשמו, בעבור קואליציה עימן".

בכיר אחר ב'יש עתיד' תוקף ישירות את היו"ר בני גנץ ואומר לעיתון: "אנחנו המומים לגלות כי קיים סיכוי טוב שמקליטים את כל השיחות שלנו. זו פשוט חוצפה, משחק מלוכלך בתוך הבית שלנו, האם התקינו לנו תוכנות על הניידים? על המחשבים? האם מקליטים גם עיתונאים? זה פשוט הזוי. אנחנו בזעזוע אמיתי ועמוק שמפנים אצבע מאשימה אלינו. מוטב שגנץ ישמור על הפה של האנשים שלו. מה הוא רוצה מאיתנו?".

גורם בסביבת גנץ מודה כי "קיימת אי נעימות שהסיפור הזה יצא החוצה. גם ככה האנשים של בני והאנשים של לפיד ממש לא מסתדרים, ושוררת אווירה של מחנאות. עכשיו זה ירד לרזולוציות אחרות, חבל שזה יצא החוצה".

כמו כן ב'יש עתיד' זעמו על עצם בחירת החברה הזאת דווקא - בראשה עומד ח"כ לשעבר מטעמם - יעקב פרי. עוד מדווח כי גם גבי אשכנזי ומשה יעלון, גילו על שכירת החוקרים הפרטיים דרך אמצעי התקשורת, ובסביבתם סיפרו כי הם נותרו פעורי פה כשנחשפו לחקירה החשאית שהתנהלה מתחת לאפם וללא תיאום איתם.

לסיום נציין כי סיעת 'יש עתיד' תתכנס היום בבאר שבע, ללא יאיר לפיד שנמצא בטוקיו שביפן. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום