מגאוני ירושלים: רבי מרדכי אהרן שיינברגר זצ"ל

בירושלים נפטר הלילה הגאון רבי מרדכי אהרון שיינברגר זצ"ל, מזקני ירושלים של מעלה ומגדולי חכמיה שזכה להסתופף בצילם של גדולי עולם | הלוויתו בחצות היום

ברוך דיין האמת 19.8.2019 | 09:24

ברוך אוביץ

אבל כבד ביהדות החרדית בירושלים: על סילוקו של זקן הגאונים, הגאון הצדיק רבי מרדכי אהרן שיינברגר זצ"ל מזקני ירושלים. בן הגאון רבי יוסף חיים שיינברגר זצ"ל וחתן הגאון החסיד המפורסם רבי שמואל דייטש זצ"ל.

כנצר לגדולי ירושלים ומשומרי משמרתה, עמד ביחד עם גדולי וצדיקי ירושלים על משמר התורה לגדור גדר ולעמוד בפרץ, כאשר עמד בראש החותמים נגד כל פרצות הדת. 

בצעירותו זכה להתקרב לגאון רבי זעליג ראובן בענגיס זצוק"ל גאב"ד 'העדה החרדית', מקברניטיה של היהדות החרדית ובעל ה'לפלגות ראובן' על הש"ס. 

כאשר הגיע בעל 'ויואל משה' מסאטמאר זיע"א אחר שנות המלחמה לירושלים, הוא תהה על קנקנו ומצא אותו כלי גדוש בחכמה ובדעת, הושיבו לימינו, וגם אח"כ נסע אליו להסתופף בארה"ב. 

ידידות מופלגת הייתה לו עם יבלחט"א הגאב"ד הגרי"ט וייס, הגרי"ד טורצ'ין רבה של קהילת 'הפרושים', האדמו"ר מתולדות אהרן, ועוד גדולי ישראל. 

עת דודים מיוחד היה אצלו יום שמחת תורה, עת גילה טפח וכיסה טפחיים ורבים הגיעו להשתתף עמו בסדר ההקפות. כמו כן רבים שחרו לפתחו להתייעץ ולהתברך מפיו. 

מסע הלוויה ייצא היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים מבית הכנסת חסידים בשכונת בתי אונגרין בירושלים, להר הזיתים, שם ייטמן.  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום