הסבתא תוקפת בזעם: "שאלוקים יהרוס אותו"

לאחר שנמנעה ביקורה של נכדתה הפוליטיקאית האנטישמית בישראל, אותה לא ראתה כבר 13 שנים, הסבתא הערבייה-ישראלית בת ה-90, מקללת את הנשיא טראמפ בראיון לרשת אמריקנית ומייחלת ש"אלוקים יהרוס אותו"

מדיני 18.8.2019 | 09:58

instegram

סבתה של ראשידה טאליב, חברת הקונגרס האמריקני שהחליטה לא להגיע לישראל, על אף האישור שקיבלה מהשר דרעי, גינתה את הנשיא דונלד טראמפ בגלל דבריו על חברות הקונגרס האנטישמיות.

"טראמפ אמר לי שעלי להיות שמחה שראשידה לא מגיעה", אמרה מופטיה טאליב בת ה-90, בראיון לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

"יהי רצון שאלוקים יהרוס אותו", אמרה הסבתא הזקנה שלא תזכה לראות את נכדתה בגלל התעקשותה של האחרונה. הסבתא שמתגוררת בגדה המערבית, והנכדה האנטישמית, לא התראו מאז 2006.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שאישר שר הפנים אריה דרעי את כניסתה של ראשידה טאליב חברת הקונגרס האמריקני לבקר את סבתה בארץ, היא סרבה להגיע לישראל בתנאים שדרעי הציב, ובהם - שיהיה הביקור, אך ורק הומניטרי ולא פוליטי.

לאחר שביטלה את ביקורה, צייץ דרעי בערב שבת בחשבון הטוויטר שלו: "חברת הקונגרס רשידה טליב, צייצה כעת שלא תגיע לישראל. אמש שלחה לי מכתב ובו ביקשה לאפשר לה לבקר את סבתה בת ה-90 "כי זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה". אישרתי זאת הומניטרית, אך מתברר כי זו הייתה פרובוקציה כדי להבאיש את ריחה של ישראל. שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".

נשיא ארה"ב דונלד טרמאפ התייחס לדברים בטוויטר וכתב: "ישראל הייתה מאוד מכבדת בפני ראשידה טאליב, ואיפשרה לה לבקר את "סבתה". ברגע שקיבלה רשות, היא עמדה בעמדתה והצהירה בקול רם שהיא לא תבקר בישראל, יכול להיות שזה היה "מארב מתוכנן" של ראשידה? ישראל נהגה כראוי!". טראמפ הוסיף כי "הזוכה האמיתית היחידה כאן, היא סבתה של טאליב, היא לא צריכה לראות אותה עכשיו!". והדברים הללו העלו את חמתה של הזקנה שקיללה את הנשיא בחזרה, כאמור לעייל.

חברות הקונגרס המוסלמיות והאנטי ישראליות, ראשידה טליב ואילהן עומאר, תכננו להגיע יחד לישראל, עם עוד חבר קונגרס אחד לפחות, שגם הוא עוין את ישראל, אך זהותו אינה ידועה עדיין. השתיים תכננו לנצל את הביקור על מנת לצאת בהתקפה הסברתית קשה על ישראל.

שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות ובהצהרותיהן הפרובוקטיביות. טליב היא עורכת דין אמריקנית ממוצא פלשתיני שמכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית. עומאר היא אמריקנית ממוצא סומלי שנבחרה לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה.

עומאר השוותה בעבר בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". עומאר קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום