החרדים מגיבים: "מזכיר את סיפור החתול ועכבר"

הח"כים החרדים יוצאים למתקפה חריפה נגד שופטי בג"צ שפסקו הערב כצפוי נגד אורח החיים החרדי | גפני: "האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר" | בש"ס מבטיחים: "נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו"

חרדים 14.8.2019 | 23:20

דרעי בעפולה, הערב | מאיר ועקנין, פלאש 90

במפלגות החרדיות מגיבים הערב (רביעי) לפסיקת בג"צ ויוצאים למתקפה חזיתית. יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני הגיב ואמר, "זה היה צפוי. דווקא ההחלטה של השופט שאפשר לקיים את האירוע הייתה ההפתעה.

כל האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר. כשזה מגיע לנושאים של הציבור החרדי או הדתי זה מזכיר את הסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול והעכבר".

לדבריו, שופטי בג"צ "הם לא רואים לנגד עיניהם, לא זכויות מיעוט ולא דמוקרטיה. זה מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה, לא נוותר ונמשיך בעזרת השם את המאבק בכל הכוח".

בתנועת ש"ס הגיבו להחלטה ההזויה ואמרו: "צר לנו ששופטי בג"צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה".

ח"כ יצחק פינדרוס מ'דגל התורה' אמר בתגובה להחלטת בג"צ: "פסק הבג"ץ מחייב שיוצאו הנחיות חדשות של היועץ המשפטי לממשלה שיתיר לנו לחיות על פי אמונתנו. רק יהדות תורה חזקה תוכל לדרוש את זה בעוד חודש".

ח״כ עו"ד משה ארבל שייצג את ש"ס בבית המשפט המחוזי ובבג"צ הגיב להחלטה ואמר, "שוב הוכח שישנה חשיבות עצומה להרכבים שיפוטיים מגוונים. אין ספק שיכולת ההכלה והבנת המצוקה האמיתית של החרדים כמיעוט בעיני שופט פריפריאלי ובן מיעוטים משמעותית. העליון חסר מהזן של כבוד השופט עילבוני".

"ביטולו של פסק הדין בידי בג"צ מוכיח פטרנות והתנשאות של יושבי מגדל השן - תוך כדי התעלמות ממגזרים אחרים ומצדד בצורה חד צדדית ומפלה ללא שום הגיון", כתב חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס בתגובתו, וסיים: "מבחינתם הציבור החרדי הוא שקוף וממודר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום