ברק משתלח במבקר המדינה: "סמרטוט רצפה, משרת את נתניהו"

ראש הממשלה לשעבר ומראשי המחנה הדמוקרטי תקף בחריפות במתניהו אנגלמן וכינה אותו: "המשרת העלוב של נתניהו", ו"סמרטוט רצפה". הליכוד: "צריך לחקור את אהוד ברק מייד". שקד: "אם סמוטריץ היה מתבטא כך זעקות השבר היו נשמעות מכל עבר"

פוליטי 13.8.2019 | 19:09

גילי יערי, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר ומראשי ה'המחנה הדמוקרטי' אהוד ברק תקף היום בחריפות את מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, "אני מצר מאוד שלא עמד הכוח של כחול לבן להיאבק על פרופ' יפעת ביטון או על אלוף במילואים גיורא רום, שאחד מהם יהיה מבקר המדינה ולא הסמרטוט הזה שמשרת את נתניהו כמו סמרטוט רצפה", אמר בראיון ל'גלי צה"ל'.

ברק התייחס להחלטתו של אנגלמן מאתמול למנות חברים חדשים בוועדת ההיתרים (בהם שופטים בדימוס ובכירים בשירות הציבורי), שחלקם הביעו בשנים האחרונות דברי תמיכה בנתניהו, "המינויים לוועדת ההיתרים נגועים בניגוד עניינים. זה ביזיון למשרד מבקר המדינה שאיש כזה מונה. הדמוקרטיה נהרסת לנגד עינינו ולכן צריך לשלוח את נתניהו הביתה".

לאחר מכן הבהיר ברק כי אינו חוזר בו וכתב בטוויטר, "לאור הסערה, הבהרה: 'מפרגן המדינה' מתניהו ממנה לוועדת ההיתרים, שתפקידה מניעת ניגוד ענינים, אנשים שנמצאים בעצמם בניגוד ענינים חמור בגלל זיקה פוליטית. המטרה- להעניק לנתניהו תזרים מושחת, כדי שיטפל בתיקי השחיתות של עצמו. קרי: מתניהו נוהג כסמרטוט. מי שלא רואה – פחדן, עיוור או מתקרנף", דברי ברק שצירף תמונה מסמרטוט רצפה מלוכלך.

מהליכוד נמסר היום בתגובה לדברי ברק: "אהוד ברק השתלח היום בצורה פרועה במבקר המדינה, אחד משומרי הסף. להיכן נעלמו כל אלה שמזדעקים על העלבת עובדי ציבור? עכשיו ברור שבעיני הצבועים בשמאל, 'שומר סף' הוא רק מי שמשרת את השמאל. מי שמעז להביע דעה עצמאית – דמו מותר. צריך לחקור את אהוד ברק מייד".

ב'מחנה הדמוקרטי' אמרו בתגובה לליכוד: "מפלגת הליכוד-שוחד-מרמה-והפרת אמונים מתגייסת להגנה על שומר הסף?! יש גבול לאחיזת העיניים של החשוד מבלפור. רמת אמינות: ביבי"

יו"ר 'ימינה' שרת המשפטים לשעבר איילת שקד אמרה בתגובה כי, "אהוד ברק, ממשיך בתקיפה אלימה של משרתי ציבור. זה התחיל עם מנדלבליט והיום הוא הצליח להגיע לשיאים חדשים של אלימות מילולית כלפי המבקר אנגלמן. מעניין אם נשמע קריאות על מות הדמוקרטיה. אם בצלאל סמוטריץ היה מתבטא כך זעקות השבר היו נשמעות מכל עבר".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום