דרמה: השופט נעתר לבקשה ויקדים את הדיון

שופט בית המשפט המחוזי בעפולה נעתר לבקשת ש"ס והקדים את הדיון למחר בבוקר • יו"ר בצלמו שיגר מכתב ליועמ"ש וביקש ממנו להתערב בנושא • "אתה המבוגר האחראי שיכול לעצור את זה" • "קידשתם את חופש הביטוי והמימון" • עתירות דומות הוגשו גם בחיפה ובת ים

חרדים 13.8.2019 | 16:00

בעקבות פניית ש"ס מופע זמר חרדי צילום: Yaakov Naumi/Flash90


שופט בית המשפט המחוזי בעפולה עאטף עיילבוני נעתר לבקשת ש״ס וקבע להקדים למחר (רביעי) בשעה 10:00 בבוקר את הדיון הדחוף בעתירת ש״ס כנגד שדולת הנשים בעניין ההפרדה באירוע בעפולה שיתקיים מחר בערב. במשעה זה הוא ביטל את החלטת השופט הקודם לדחות את הדיון לעוד ארבעה ימים.

כזכור, שדולת הנשים בישראל עתרו לבג"ץ, בעקבות מופע זמר של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל, האמור להתקיים בהפרדה ומיועד לציבור החרדי. בדיון שהתקיים בתשעה באב בית המשפט המחוזי בנצרת, הורה השופט על ביטול האירוע. סיעת ש"ס ערערה על הפסיקה והדיון בערער נקבע למספר ימים אחרי האירוע.

כאמור, שופט בית המשפט המחוזי בעפולה עאטף עיילבוני נעתר היום (שלישי) לבקשה, וקבע להקדים את הדיון בערער למחר בשעה 10:00 בבוקר. 

במקביל, שי גליק יו"ר 'בצלמו' פנה ליועמ"ש וביקש ממנו להתערב בנושא. המכתב מצטרף לפניית ח"כ משה ארבל מש"ס ליועמ"ש בעניין.

במכתב הפנייה כתב גליק, "בהמשך לפנייתו של ח"כ משה ארבל מש"ס, ידידי היקר, אני פונה אלייך אף אתה בעניין. הנני פונה אלייך כארגון זכויות אדם, אשר מרגיש שישנה פגיעה חמורה ביותר בזכויות אדם פה. ישנו משפט מפורסם בחיים אל תמיד תהיה צודק תהיה חכם. ככל שהאירוע בעפולה יתבטל מדובר יהיה בגט כריתות בין אזרחי ישראל הרוב המוחץ ובפרט הציבור הדתי והחרדי והמסורתי והשמרני לבין כל מערכת המשפט. אתה המבוגר האחראי היחיד שיכול לעצור את זה".

בהמשך המכתב כתב גליק, "כן אציין בחצי מילה, בחמש השנים האחרונות אני קידשתי מלחמה במימון הציבורי לאירועים בעלי חרם. לעומת זאת , אתה ובעיקר המשנה הגברת דינה זילבר קידשתם את חופש הביטוי והמימון. דבר זה אף הגיע לאבסורד שבו נקבע על ידיך, שמדינת ישראל מחוייבת להעניק בנות שירות לאומי לארגוני BDS רשמיים. כמו כן, נקבע על ידי המשנה שמדינת ישראל חייבת לממן אירוע בתיאטרון יפו שקרא לרצוח יהודים, ועוד שלל אירועים שכבודו זוכר את מאות הפניות שלי, שכולם ללא יוצא מן הכלל נדחו".

בסיום מכתבו כותב גליק, "אודה לבדיקה דחופה של כבודו ומציאת פיתרון. לדוגמה, הפיתרון שהוצע בתל אביב בכיכר רבין, וכן שלל אפשרויות נוספות. בנוסף, אודה להקמת ועדה ציבורית בעניין, ושילוב נציג מארגון בצלמו וכן אישה דתית בוועדה. לא ייתכן שידונו בוועדה בלי נציג מהציבור בה. ואסיים ברוח הימים אלו שלא חרבה ירושלים אלא שנהגו בה לפי שורת הדין".

בנוסף, אתמול (שני) הגיעו דיווחים אודות עתירה של שדולת הנשים לביטול אירועים נוספים המיועדים לציבור החרדי, גם בחיפה ובבת ים.

מחזיק תיק תרבות חרדי בעיריית חיפה, חבר המועצה מנחם קפלן מסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לעתירת שדולת הנשים: "מוזר להיווכח שהעתירה הקנטרנית והמופרכת כביכול בשם הטענה לשוויון, אינה מוגשת כנגד האירועים הרבים שאנו מקיימים לנשים בלבד. השימוש בפופוליזם נחות שמתעלם מאורח חייו של ציבור שנוהג לקיים אירועי שירה בהשתתפות הקהל בהתאם לצביונו ודרכו, מסמנים כיוון מדאיג של ניסיון כפייה חילונית בשם ליברליות מזוייפת".

עוד אמר קפלן, "חיפה היא מופת של דו קיום והכלה של כל הזרמים, וניסיון של התערבות חיצונית מבישה באורח חייו של הציבור החרדי, מוכיח כי לא רצון לשוויון יש כאן - אלא רצון במניעת תרבות וחווית קיץ למגזר שלם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום