ראש העיר החילוני: "זכותם של החרדים לחיות כרצונם"

הפסיקה השערורייתית של הבית המשפט המחוזי בנצרת על ביטול אירוע לציבור החרדי, גררה גל תגובות • ראש עיר חילוני הגיב לאחד מהגולשים: "‏‎אתה תקבע להם את השקפת עולמם ואת אמונתם? לא אתה ולא אני" • במקום אחר הגיב, "הניסיון לכפות  הציבור החרדי עולם ערכים המנוגד לאמונתו פסול"

חרדים 13.8.2019 | 14:24

יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בעניין המופע לציבור החרדי בעיר עפולה, ראש העיר החילוני של קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, הגן על החברה החרדית ועל צרכי החרדים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו. כי "כמי שעומד בראשות עיר בה אין אף סיעה דתית במועצת העיר, אין רב עיר מכהן (מקבלים שירותים מרבה של עכו) ובמועצה הדתית מחצית החברים הן נשים, אני מגנה את הניסיון לכפות על הציבור החרדי אורח חיים הנוגד את ערכיו. אין פסול בהפרדה בין נשים וגברים באירוע זמר המיועד לציבור החרדי. זאת אמונתם".

ראש העיר שנשאל על ידי גולש למה אין רב עיר, השיב, "‎הרב הקודם הועמד לדין ולשמחתי זוכה. הוא לא חזר לתפקיד מאחר וחצה את גיל 80. מאז לא מונה רב עיר".

ראש העיר המשיך, "‏‎אנו מקבלים שירותי רב מהרב ישר, וזה מצוין. אין סיעה דתית, כי מאז הציבור הדתי מקבל יותר ובאופן שיוויוני, אין סיעה דתית כי אף סיעה דתית לא התמודדה למועצת העיר".

במקום אחר כתב דוקורסקי, "‏‎אפילו אישה ליברלית כמו ליהיא לפיד מקיימת ערבי נשים בלבד, שזה יותר בוטה מהפרדה במקומות הישיבה בין נשים וגברים. הניסיון לכפות על הציבור החרדי עולם ערכים המנוגד לאמונתו פסול כמו ניסיונות כפיה אחרים".

כמו כן, לגולש אחר הוא הגיב, "‏‎אתה תקבע להם את השקפת עולמם ואת אמונתם? לא אתה ולא אני. הניסיון לכפות על הציבור החרדי את השקפת עולמו ואת סולם ערכיו פסול בעיני כמו כל ניסיון לקבוע ליהדות הקונסרבטיבית או הרפורמית לקבוע את מנהגי הדת שלה."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום